Novetats F1 2014

Aquesta serà la secció on dedicarem a informar de totes les novetats de cara a la nova temporada de Formula 1 2014 que revolucionarà el món de l'automovilisme amb la cantitat de noves coses que ens esperen! Per començar així estaria demument la graella:

Graella F1 2014:

Infiniti Red Bull Racing-Renault:
1. Sebastian Vettel
2. Daniel Ricciardo
Petronas Mercedes AMG F1 Team:
3. Lewis Hamilton
4. Nico Rosberg
Scuderia Ferrari:
5. Fernando Alonso
6. Felipe Massa
- Kimi Raikkonen
- Nico Hulkenberg
- Jules Bianchi
Lotus F1 Team-Renault:
7. Kimi Räikkönen
8. Romain Grosjean
- Pastor Maldonado
- Nico Hulkenberg
Sahara Force India F1 Team-Mercedes:
9. Paul di Resta
10. Adrian Sutil
- Jules Bianchi
- James Calado
Vodafone McLaren-Mercedes:
11. Jenson Button
12. Sergio Perez
Toro Rosso-Renault:
14. Jean-Eric Vergne
15. Antonio Felix da Costa
 - Carlos Sainz Jr. 
Sauber F1 Team-Ferrari:
16. Sergey Sirotkin
17. Esteban Gutierrez
- Nico Hulkenberg
Williams F1 Team-Mercedes:
18. Valtteri Bottas
19. Pastor Maldonado
- Dani Juncadella
Marussia F1 Team:
20. Max Chilton
21. Kevin Magnussen
- Tio Ellinas
- Jules Bianchi
- Rodolfo Gonzalez
Caterham F1 Team-Renault:
22. Charles Pic
23. Alexander Rossi
- Vitaly Petrov
- Giedo Van der Garde
- Heikki Kovalainen

Canvis de Pilots 2014:
Respecte el que fa el mercat de pilots, la gran principal noticia es que Mark Webber abandonarà el seu seient de Red Bull per anar a competir el Mundial de Resistencia amb Porsche. El lloc buit a l'escuderia campiona l'ocuparà Daniel Ricciardo, despres de confirmar-se abans del GP d'Italia i posant punt i final a dos mesos plens de rumors. A Ferrari sembla que Massa podria abandonar Maranello en substitució de Raikkonen o Hulkenberg, mentre que a Lotus tot depen de Raikkonen, mentre Grosjean tot sembla indicar que continuarà. El lloc del finlndes podria ser ocupat per Hulkenberg o Maldonado entre altres.  Mercedes està clar que seguiran els mateixos. Més endarrere a Toro Rosso, Vergne a estat confirmat per l'any vinent, i com a company es una incognita ja que Da Costa es el principal candidat però no es decarten altres, com Sainz, Buemi, Kyvat o el propi Van der Garde. A Sauber sembla que Sirotkin aterrarà l'any vinent i com a company Gutierrez o Hulkenberg, depen el futur de l'alemany. A Williams es una incognita, no renoven als pilots i Juncadella espera donar el pas... Les dos escuderies petites hi haurà molt moviment, a Marussia Bianchi se li fa petita i Chilton aporta diners, Magnussen podria estar negociant i Ellinas i Gonzalez esperant l'oportunitat. Una incognita, igual que Caterham ja que Pic sembla quedar-se, però Van der Garde no se sap, i Rossi i qui sap si Canamasses tot i que molt dificil volen donar el pas amunt. A més els veterans Kovalainen i Petrov volen tornar a la competició. Veurem que passa, i si la graella va donant forma.

Pneumatics 2014:
Demoment no se sap quina marca subministrarà els nous pneumatics de la temporada 2014, però tot sembla indicar que Pirelli podrà renovar el contracte i seguir uns anys mes. Tot i que Michellin agafa força per tornar a la F1, qui sap si com a unica subministradora o compartint amb Pirelli...

Nous Motors V6:
Com la majoria de vostes deuen saber, aquest any els motors faran el canvi de V8 a V6 per tal de ahorrar energia i ser més ecologics. La potencia disminuïrà però l'emoció no! Aquests motors seran més cars, sobreot el Renault, per la qual cosa estan havent moviments de canvi de proveedor de motors. Aquesta es la llista de les escuderies amb el motor V6 que montaran l'any vinent:

Red Bull: Renault (Infiniti)
Mercedes AMG: Mercedes
Ferrari: Ferrari
Lotus: Renault (Per confirmar)
Force India: Mercedes
McLaren: Mercedes (Al 2015 utilitzaran Honda)
Toro Rosso: Renault*
Sauber: Ferrari (Per confirmar)
Williams: Mercedes*
Marussia: Ferrari*
Caterham: Renault

Calendari F1 2014:
La FIA ja ha donat un calendari provisional en el que inclou 21 curses, amb tres novetats: Austria, Russia i Mexic, perdent a la India i Nova Jersey. A més Corea, Russia i Mexic no estan confirmades, mentre que Bahrain ha anunciat que s'hi correrà de nit com a novetat. El campeonat començaria a mitjans de març a Australia i acabaria el 30 de novembre a Brasil:

  1. GP Australia: Melbourne
  2. GP Malaisia: Sepang
  3. GP Xina: Shanghai
  4. GP Corea del Sud: Yeongam *
  5. GP Bahrain: Shakir
  6. GP Espanya: Montmeló
  7. GP Monaco: Montecarlo
  8. GP Canadà: Montreal
  9. GP Austria: Red Bull-Ring
  10. GP Gran Bretanya: Silverstone
  11. GP Alemanya: Hockenheim
  12. GP Hongria: Budapest
  13. GP Belgica: Spa-Francorchamps
  14. GP Italia: Monza
  15. GP Singapur: Marina Bay
  16. GP Japó: Suzuka
  17. GP Russia: Sochi *
  18. GP Abu Dhabi: Yas Marina
  19. GP Mexic: Mexic City *
  20. GP Estats Units: Austin
  21. GP Brasil: Interlagos

    Posibles:
  • GP Nova Jersey
Nou Reglament Tecnic de F1 2014:

  • La temporada 2014 veurà la introducció d'una nova fórmula de motor, amb l'esport avançar cap a un format de 1.6 litres V6 turbo amb una caixa de canvis de 8 velocitats semi automàtica. Les normes dicten l'ús d'un banc de motors de noranta graus, amb l'eix del cigonyal fix i punts de muntatge per al xassís, mentre que els motors es limitarà a 15.000 rpm. Unitats de motor que està amb les especificacions 2014 han de durar almenys 4,000 km abans de ser reemplaçat, en comparació amb els motors abans de 2014, que es requereixen per a una durada de només 2.000 km.
  • El sistema de recuperació d'energia cinètica (KERS), introduït per primera vegada el 2009, s'incorpora en el disseny del motor i el seu ús augmentarà la seva funció com a font d'energia adicional, serà presa per la introducció del sistema de recuperació d'energia a base de calor ( ERS).
  • El reglament 2014 requereixen l'ús dels nassos més baixos que en anys anteriors, en interès de la seguretat. La punta del nas haurà de ser no més de 185 mm per sobre del terra, en comparació amb els 550 mm permesos en 2012. Les regles-primera originals publicats l'agost de 2011 també van demanar una sèrie de canvis de carrosseria destinat a reduir la càrrega aerodinàmica, el més notablement a través de la utilització de més estretes ales davanteres, i un angle menys profund al plànol principal de les ales posteriors. Aquests canvis adicionals van ser abandonats formalment al desembre de 2012, però es va mantenir el requisit de que els cotxes es construeixen amb un nas no més de 185 mm per sobre del terra. 
  • Per tal de promoure l'eficiència del combustible, el combustible serà el flux restringit a 100 kg / h per sobre de 10.500 rpm; per sota de 10.500 rpm, una fórmula per al flux màxim ha de ser aplicat sobre la base de les revolucions per minut en ús.
  • La posició de la sortida dels escapaments es canvia de manera que ara és cap amunt en un angle cap a l'aleró posterior en lloc de cap avall per enfrontar el difusor posterior per tal de fer que la pràctica d'utilitzar els escapaments de difusor bufat, de pas dels gasos d'escapament sobre el difusor posterior per millorar del cotxe càrrega aerodinàmica, extremadament difícil d'aconseguir.
Nou Reglament Esportiu de F1 2014:

  • Per tal de poder provar més els nous difusors V6, es canvia les dates de Testos de Pretemporada al gener, per tal de poder fer un quart test. Els llocs escollits per disputar els Test són principalment al Orient Mitjà per tal de no ser interrumputs per la pluja, a circuits com el de Losail a Qatar, Shakir a Bahrain o fins i tot el de Yas Marina a Abu Dhabi. També es podrien fer a Montmeló o Jerez.
  • Les Proves de Joves Pilots que s'han disputat aquests anys a Abu Dhabi i Silverstone seran abandonades per donar pas als Test de meitat de temporada, i cada quatre proves europees, es fara un Test de dos dies la setmana següent del Gran Premi.
  • Al 2014 s'estrenarà el nou Carnet per Punts, que consisteix en que cada pilot té dotze punts, i a mesura que transcorra la temporada i el van penalitzant, depen l'infracció se li treu un nombre determinant de punts, i al gastar els dotze punts, el pilot tindrà una cursa de penalització. Al tornar aquell pilot tindrà cinc punts menys per tal de que segueixi infringint tan les normes.
  • Els pilots nomes podran utilitzar cinc motors durant la temporada, despres de utilitzar-ne vuit aquests ultims anys. El pilot que tingui que utilitzar el sisè motor, tindrà que sortir des del pit lane. El pilot que gasti més de lo acordat de bateries de KERS, ERS o turbocompressor tindran una penalitat de deu llocs.
  • El limit de velocitat pel pit lane es rebaixarà dels 100km/h als 80km/h.
  • Els equips rebran un joc de pneumatics adicional que nomes podran utilitzar en la primera mitja hora dels Lliures 1, per tal de fomentar l'activitat en pista, ja que actualment es pobre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma