dissabte, 3 de març del 2012

7º test de pretemporada a Montmeló (Catalunya) 2012


Per la seva banda, Jenson Button ha treballat en pista amb el seu McLaren MP4-27 amb el frontal renovat des dels primers compassos de la sessió vespertina, després perdre dues hores de treball abans de la pausa de dinar (a causa d'un problema hidràulic, segons l'equip), i en una tanda de només una volta amb els pneumàtics tous s'ha quedat a només nou mil · lèsimes del crono de Pérez. No ha estat, en qualsevol cas, un dia fàcil per a McLaren, que ha completat només 44 voltes davant d'una mitjana de 80 en el global de la taula.
Daniel Ricciardo figura en el tercer lloc de la classificació amb un temps de 1'22 "155 marcat durant el matí i en una tanda curtíssima, com la de Pérez. El rialler australià ha muntat el compost Pirelli supertou i, si els temps fan honor a la veritat (cosa que no podem assegurar per no disposar d'informació sobre les seves respectives càrregues de combustible), Sauber estaria amb el seu C31 entre tres i quatre dècimes per volta per davant del Toro Rosso STR7, per més que en els resultats d'avui tan només estiguin separats per 61 mil · lèsimes.
Felipe Massa ha signat el quart millor registre després de completar 122 voltes amb un Ferrari F2012 que, per tota novetat tècnica visible, ha estrenat un carenat més complet per a la mateixa ubicació de fuites que vam veure ahir amb Alonso als comandaments. La Scuderia ha rebut noves peces durant la tarda que probablement equipin demà al seu cotxe per rematar amb novetats aquestes proves de pretemporada, com els seus rivals de Red Bull han fet durant el dia d'avui. Pel que fa al programa de treball de Massa, s'ha concentrat en tandes curtes-mitges durant el matí per dedicar la tarda a una simulació de carrera. No obstant això, la inesperada pluja vespertina ha distorsionat el seu treball que s'ha quedat en un parell de stints llargs, però sense sumar les 66 voltes consecutives dels Grans Premis en aquest escenari.

No podem recollir les impressions de Massa, ja que el pilot paulista no ha parlat al final de la jornada per una estricta decisió de Ferrari: cap dels seus pilots farà declaracions en roda de premsa fins al final dels tests. Sí parlarà demà Pat Fry, el director tècnic en funcions de l'equip de Maranello, per explicar el rumb que la situació del seu nou monoplaça està prenent de cara al primer Gran Premi de la temporada, colofó ​​de 12 jornades de vegades atribolades i sempre estressants per els nois del cavallino.

Mark Webber s'ha conformat amb el vuitè lloc en la taula de temps, però s'ha endut el protagonisme davant els fotògrafs per la part posterior modificada del seu Red Bull RB8. El pilot australià ha optat per realitzar tandes d'entre tres i cinc voltes, totes elles amb un sistema de fuites completament revisat amb sortides avançades, un interessant 'túnel' d'aire del darrere i pontons redissenyats per canalitzar millor el flux de gasos cap a les zones del tren posterior que generen càrrega aerodinàmica. Al marge dels temps, que han estat marcats amb pneumàtics mitjans i durs (excepte un stint no especialment brillant amb tous durant la tarda), cal apuntar que Webber no ha tingut problemes tècnics de rellevància i les seves aparicions en pista eren més o menys regulars , amb Christian Horner i Adrian Newey sempre atents al garatge de l'escuderia austríaca.

La zona posterior de la taula també ha generat interessants dades per a l'anàlisi: Di ​​Resta ha completat 108 voltes sense incidències i amb un ritme de carrera aproximadament mig segon més ràpid que el de Senna amb el Williams (les dades són bastant fidedignes, ja que han realitzat les seves simulacions a la mateixa hora) i una mica inferior al de Pérez amb el Sauber. Per la seva banda, Senna ha rodat sense problemes tècnics i demà rodarà al matí per cedir-li el volant a Pastor Maldonado després de la pausa de l'esmorzar. Bruno ha estat avui més lent que els seus rivals immediats, però ha provat petites millores aerodinàmiques i ha demostrat un ritme superior al de Kovalainen amb el Caterham, que ha dedicat la major part del dia a realitzar procediments bàsics de sortida, programes pre carrera i comprovacions diverses en el seu CT01.

Nico Rosberg, amb 129 voltes en el seu haver, ha donat només dos girs menys que Daniel Ricciardo, en dura pugna pel 'títol' el pilot més actiu del dia. Amb més de 2.500 quilòmetres a l'esquena en el que portem d'hivern, l'alemany de Mercedes potser es perdi les últimes evolucions de detall que el W03 estrenarà segurament matí, però ha gaudit de fiabilitat i un bon ritme en tandes mitjanes, seu bé existeix certa preocupació en l'equip de Ross Brawn per reduir el consum de pneumàtics de la seva nova criatura.

Finalment, Kimi Raikkonen ha viscut una jornada complicada pels seus persistents problemes amb la direcció del Lotus E20. El seu equip ha revisat primer si alguna bombolla en el sistema hidràulic era la responsable de les seves penes, però finalment han hagut de substituir la columna de direcció completa per acomodar al pilot finlandès. Per uns motius o altres, Kimi no havia conduït el seu nou cotxe des del passat dia 8 de febrer a Jerez, pel que la seva preparació per al primer GP dista molt de ser la idíl · lica. En definitiva, Iceman ha conclòs la jornada com el pilot amb menys voltes recorregudes, però demà tornarà al volant del E20.

PLUJA DE TARDA, SOL PER DEMÀ
El F2012 con su estela de aguaEl xàfec que ha caigut durant la tarda, amb intensitat variable des de les 15:35 fins al final de la sessió, ha condicionat el treball de diversos equips que es trobaven en plena simulació de carrera, però les previsions meteorològiques vaticinen només un cel parcialment ennuvolat per a la jornada de matí, una borrasca s'acosta a la província de Barcelona, ​​però no s'esperen xàfecs fins dilluns al migdia. Per tant, i llevat de sorpreses, la de demà serà una interessant jornada de comiat per a una pretemporada 2012 críptica que es tanca tot just dues setmanes abans del Gran Premi d'Austràlia al pintoresc traçat d'Albert Park.

El test acabat així:

01- S Perez - Sauber - 1,022.094 - 114v
02- J Button - McLaren - 1,022.103 - 44v
03- D Ricciardo - Toro Rosso - 1,022.155 - 131v
04- F Massa - Ferrari - 1,022.413 - 122v
05- P Di Resta - Force India - 1,022.446 - 108v
06- B Senna - Williams - 1,022.480 - 111v
07- H Kovalainen - Caterham - 1,022.630 - 64v
08- M Webber - Red Bull - 1,022.662 - 70v
09- N Rosberg - Mercedes - 1,022.932 - 129v
10- K Raikkonen - Lotus - 1,025,379 - 43v





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma