diumenge, 4 de març del 2012

Raikkonen arrasa en l'ultim test de pretemporada 2012 a Montmelo


Kimi RaikkonenLes tribunes a Montmeló s'han omplert més que en qualsevol dels dies previs, i el públic ha gaudit d'una temperatura primaveral que ha fregat els 19 º C en el moment més càlid, amb una màxima de 32 º C sobre l'asfalt. No obstant això, els núvols han fet acte de presència a partir de la pausa per dinar i el grau d'insolació ha descendit notablement, igual que la calor a l'asfalt.

Fernando Alonso ha conquerit el segon lloc en la taula, després de dedicar tot el matí a realitzar tandes curtes, d'entre una i quatre voltes, tal com havia previst Ferrari en clara còpia del programa de Felipe Massa en la jornada d'ahir. El pilot asturià ha registrat el seu millor crono en l'únic stint que ha realitzat amb pneumàtics supertous, mentre que a la resta del matí ha muntat principalment els tous, excepte en un stint amb el compost mitjà i un altre amb els Pirelli sense marques anomenats ' experimentals 'però que en realitat corresponen a un dels quatre compostos de sec normals i habituals de la casa italiana. A la tarda, l'asturià s'ha decantat per tandes de mitja durada, entre sis i set voltes, encara que també ha practicat amb algunes més curtes, majorment amb pneumàtics mitjans de Pirelli.

El temps de Fernando potser aconsegueixi fer callar una part dels rumors sobre les dificultats en l'evolució del nou Ferrari F2012 i el seu ritme en aquests primers passos del seu creixement. No obstant això, cal apuntar que Sergio Pérez va ser ahir 156 mil · lèsimes més ràpid que Alonso avui utilitzant el mateix tipus de compost i tanda, mentre que Raikkonen li ha batut avui amb una goma més dura. Falta per saber, evidentment, quina és la càrrega de combustible de cada cotxe en realitzar aquestes proves.

Una bona referència per fer els primers càlculs podria ser el paper de Bruno Senna. El brasiler, que ahir va ser aproximadament mig segon més lent per volta que el Sauber en condicions de cursa, avui ha muntat els supertous per aconseguir un temps només 46 mil · lèsimes més lent que el d'Alonso i portava almenys gasolina per a quatre voltes cronometrades, que són les que ha marcat abans de tornar als seus tallers. Per tant, tots els altres cotxes roden evidentment més carregats.

L'altre 'calmant' per Ferrari es diu Sebastian Vettel, que avui ha realitzat tan sols 20 voltes per un problema a la caixa de canvis que ha obligat al seu 'retir' a boxs poc després de realitzar les seves primeres voltes d'instal · lació. El nou casc del bicampió no li ha portat sort, tant és així que se li ha desprès un ajust de l'aleró davanter que s'ha trencat i ha adquirit una inclinació molt més gran del normal. Tot i així, Red Bull ha fet un parell de proves aerodinàmiques amb la safata del fons pla (T-Tray) coberta de parafina. A la tarda, Vettel ha passat més de dues hores i mitja a boxes, però en els últims 20 minuts de sessió ha equipat pneumàtics mitjans i ha tornat a rodar fins que la bandera a quadres ha caigut sobre el traçat català.

Hamilton i Schumacher, amb molt poques modificacions visibles en els seus cotxes (aleró davanter en el McLaren Mp4-27, res en el Mercedes W03), són un cop més els 'tapats' de la sessió amb permís de Vettel, que finalment s'ha quedat amb el pitjor temps de la taula.

Aquí hos deixo els temps:


01- K Raikkonen - Lotus - 1,022.030 - 121v
02- F Alonso - Ferrari - 1,022.250 - 115v
03- B Senna - Williams - 1,022.266 - 53v
04- N Hulkenberg - Force India - 1,022.312 - 101v
05- K Kobayashi - Sauber - 1,022.386 - 72v
06- L Hamilton - McLaren - 1,022.430 - 115v
07- V Petrov - Caterham - 1,022.796 - 101v
08- M Shumacher - Mercedes - 1,022.939 - 100v
09- P Maldonado - Williams - 1,023.347 - 48v
10- D Ricciardo - Toro Rosso - 1,023.393 - 100v
11- S Vettel - Red Bull - 1,023.608 - 23v


Aixo ha estat tot, ja ens veiem als lliures de Melbourne! Encara que anire publicant noticies i les presentacions que queden de HRT i Marussia.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma