dimecres, 2 de maig del 2012

Fernando Alonso encapsala el dia 1 en els Test de Mugello


La pluja ha complicat la feina i ha dificultat l'estada al públic que, en qualsevol cas, ha poblat amb 15.000 assistents les tribunes del bellíssim Mugello per seguir de prop les evolucions de Ferrari que, fet i fet, ha estat el veritable protagonista de la jornada. Això no s'ha degut només al fet que Fernando Alonso hagi estat el tercer pilot que més voltes ha completat avui, sinó perquè el F2012 ha incorporat novetats en el controvertit sistema de fuites que des de les primeres proves de pretemporada s'ha demostrat el punt clau on millorar el rendiment del bòlid de la Scuderia.
L'altre gran focus d'atenció se l'emporta l'equip Sauber, que casualment també porta motor Ferrari. Kamui Kobayashi ha estat l'encarregat de dur a terme les proves avui, en què han estrenat nous apèndixs aerodinàmics en els pontons, una espècie d'aletes verticals que haurien d'ajudar al C31 a conduir millor els gasos provinents del motor (també s'han modificat les sortides d'escapament, més similars ara a les de McLaren). Finalment, Kamui ha provat nou aleró davanter que seguirà avaluant en les proves de demà.
Alonso ha estat primer i Kobayashi només sisè, però la valoració real dels temps és molt complicada, per no dir impossible, perquè no hi ha hagut prou feines temps de rodar en sec i, com sempre, desconeixem la càrrega de comsbustible de cada monoplaça. Els problemes amb el temps han estat tan notoris que la bandera vermella ha onejat per un excés d'aigua a la pista entre les 16:00 i les 16:32 i també de 16:57-17:00. Al matí hi ha hagut altres deu minuts d'interrupció, però aquesta vegada per problemes en els cotxes d'Alonso i Rosberg, que s'han aturat en pista a l'uníson, encara que els equips no han determinat les causes.
Si parlem de Ferrari, el seu treball s'ha desenvolupat principalment a les fuites, com s'ha dit: ara apunten més cap a terra, la qual cosa voreja (o desborda) la legalitat tècnica vigent. Alonso ha dut a terme proves a velocitat constant per efectuar valoracions aerodinàmiques, tot i que ha muntat el mateix sòl de Bahrain i el 'monkey seat' que també vam veure a Sakhir. El temps d'Alonso ha arribat a la novena volta d'una tanda de 10, amb pista seca i slicks. Alonso només havia rodat aquí en una prova amb Minardi el 2001 i ha declarat que el circuit és molt del seu gust. Finalment, Fernando ha dedicat els últims minuts de la sessió a realitzar moltes voltes d'entrada i sortida de boxes.
Al box de McLaren, Oliver Turvey i Gary Paffett, els dos provadors de l'escuderia de Woking, han compartit el volant del MP4-27, encara que les coses han anat millor per al primer, que ha pogut completar 30 voltes davant de les quatre que únicament ha pogut recórrer el guanyador de la primera cursa del DTM 2012.
Mercedes, amb Nico Rosberg cinquè a la taula de temps, ha pogut completar ni més ni menys que 49 voltes. Els flaixos, com sempre, han anat a parar sobre les canalitzacions d'aire cap a la part davantera del W03 provinent del seu misteriós S-Duct.
Lotus no ha portat novetats de gran calat, o almenys no són visibles en una primera anàlisi, però sí que ha plagat el E20 de sensors. Jerome d'Ambrosio, el belga que va disputar la temporada 2011 amb un dels Marussia ha estat el responsable de les proves avui. Molt més notori ha estat el nou aleró davanter del Williams FW34, encara que el finlandès Valtteri Bottas no ha pogut capitalitzar en un temps competitiu.
Finalment, Force Índia ha provat un aleró davanter diferent del que vam veure a Bahrain, encara que ja ho havien provat en el passat GP de Malàisia.
Si voleu veure les fotos del test, i les fotos tecniques dels cotxes estan penjades en un album a la pagina de Facebook: F1.CAT.
Aquí deixo la taula dels entrenaments:

  1. Fernando Alonso - Ferrari - 1:22.444 - 46v
  2. Mark Webber - Red Bull - 1:23.648 - 24v
  3. Jean-Eric Vergne - Toro Rosso - 1:23.891 - 32v
  4. Jerome d'Ambrosio - Lotus - 1:24.048 - 40v
  5. Nico Rosberg - Mercedes - 1:24.100 - 49v
  6. Kamui Kobayashi - Sauber - 1:24..736 - 48v
  7. Oliver Turvey - McLaren - 1:25.303 - 30v
  8. Jules Bianchi - Force India - 1:25.476 . 19v
  9. Roberto Gonzalez - Caterham - 1:27.197 - 35v
  10. Charles Pic - Marussia - 1:27.359 - 45v
  11. Valtteri Bottas - Williams - 1:29.159 - 28v
  12. Gary Paffett - McLaren - 1:50.898 - 04v
  13. Michael Shumacher - Mercedes - Sense Temps - 05v

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma