divendres, 29 de juny del 2012

Renault descobreix el problema del motor de Vettel i Grosjean però no el seu origen.


Renault ha determinat que el problema mecànic que Sebastian Vettel i Romain Grosjean van patir en el passat Gran Premi d'Europa va ser conseqüència d'un sobreescalfament de l'alternador dels seus motors. De tota manera, la marca del rombe encara desconeix per què es va donar aquesta situació.
Tot i no haver solucionat el problema del tot, Renault ja pot respirar més tranquil · la: la marca del rombe ha determinat el motiu pel qual van fallar els alternadors dels RS27 V8 de Sebastian Vettel i de Romain Grosjean en el passat Gran Premi d'Europa.
Segons ha esbrinat la fabricant francesa, el culpable de l'fallada mecànica d'ambdós propulsors va ser un sobreescalfament dels alternadors que va deixar sense subministrament elèctric als motors i que, per tant, va obligar els seus pilots a retirar-se quan eren candidats a la victòria.
El treball encara és frenètic a la factoria de Renault Sport F1, ja que la marca desconeix per què es va produir aquest augment de temperatura. "Hem comprovat les peces i sembla que no hi havia cap raó òbvia per la decisió", explica Rob White. "Estem fent més proves a Viry per reproduir les condicions (de la cursa) i comprovar de nou els resultats".
De tota manera, White ja pot descartar del tot la teoria que afirma que va ser el lent ritme del Safety-Car el factor que va iniciar el desastre. De fet, el motor del pilot de Red Bull ja va començar a fallar molt abans. "L'alternador del cotxe de Sebastian Vettel estava donant senyals de sobreescalfament abans del període de Safety-Car", revela. "Les lentes velocitats allargar la seva vida. Quan Sebastian va tornar al ritme de carrera el problema va tornar".
Grosjean també es va veure obligat a abandonar, però en aquest cas la seva RS27 no va donar senyals d'alarma en cap moment. "Al cotxe de Romain, el problema va ocórrer de sobte unes voltes després que el cotxe de seguretat es retirés".
Per tal de assegurar-se que aquestes anomalies no es repeteixen al GP de la Gran Bretanya, la marca del rombe ja està treballant en alternatives. "Estem estudiant diferents solucions", explica l'enginyer britànic. "La primera consisteix a utilitzar un altre lot de alternadors a Silverstone, o potser modificar lleugerament el seu disseny".
Si les simulacions dutes a terme a França no resulten satisfactòries, Renault podria recuperar el disseny de la temporada anterior. "També estem considerant tornar a usar l'especificació de l'alternador de 2011. Estem treballant amb tots els nostres socis per introduir algunes solucions mecàniques i de refrigeració o per canviar alguns reglatges dels mapes d'acceleració de manera que la conducció sigui menys agressiva. Tot això serà avaluat entre avui i Silverstone i tornarem a analitzar que ha deixat el quilometratge de divendres. Veurem quines mesures addicionals hem de prendre ".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma