D'un bon principi veiem com la cursa tenia que abortar una volta a causa de que Michael Schumacher estava mal colocat a la graella i posteriorment se li calava el cotxe fen-lo sortir des del Pit-Lane. Despres d'una segona volta de formació començava la cursa amb un Hamilton que s'escapava lleugerament mentre que Vettel al intentar passar Grosjean es sortia una mica de pista fen que Button ho aprofites per guanyar-li la posició. A part Senna feia una molt bona sortida adelantant fins a Fernando Alonso, però en el revol dos perdia dos posicions respecte Alonso i Räikkönen, mentre que Webber també feia una bona sortida col·locan-se 7º. Més endavant els dos HRT adelantaven a un Glock que acavaba de fer una virolla. Kobayashi i Vergne eren els pilots que perdien més posicions. A la volta 2 Schumacher parava al box a fer el primer pit-stop, que li costaria car ja que posteriorment els comissaris el penalitzarien per acces de velocitat amb un Drive Trough. Sense dubte una cursa negre per el Kaiser.
De la volta 12 a la 22 es feien els primers pit-stops on Räikkönen que no podia passar Alonso ho feia amb el pit-stop, també perquè l'asturià havia perdut molt de temps intentant adelantar al Sauber de Perez. Grosjean s'havia acostat molt a Hamilton i aquí començava una llarga lluita per el liderat de la cursa on el frances de Lotus no podia amb un solid Hamilton. A part Vettel i Button mantenien una intensa lluita al igual que Webber i Alonso, on l'australia de Red Bull s'acabaria emportant el duel. Mentre passava això el Kaiser adelantava als dos HRT, els Marussia i els Caterham per col·locar-se 18º amb Kobayashi 17º i Vergne 16º.
El frances de Toro Rosso, Vergne iniciava la segona tanda de pit-stops que a la 45 tancaria el Lotus de Räikkönen. Un Räikkönen que gracies al seu ritme i estretegia el feia pujar a la 2º posició a l'estela de Hamilton, tot i un petit ensurt al sortir de boxes amb el seu company d'equip, un ensurt que ha fet posar-se les mans al cap a tot l'equip Lotus. A part d'això veiem com Button perdia la 4º plaça amb Vettel a causa del trafic provocat per Senna al sortir del box. Un Senna que estava fent una magnifica cursa rodant 8º per davant del Ferrari de Massa. La lluita més calenta era sense dubte la del liderat entre Räikkönen i Hamilton, ja que el de Lotus anava com un coet a per el de McLaren. Més endarrere veiem com Vettel intentava entrar al podi adelantan a Grosjean.
A la volta 45 sorprenenment Jenson Button entrava al box a fer la tercera parada, perdent la 5º posició en benefici de Webber i Alonso que avançaven un lloc. Button es posava a l'estela d'Alonso a la 7º plaça. Més tard a la volta 55 entrava Webber a fer la tercera aturada i deixava Alonso 5º, Button 6º i Senna 7º sortin a l'estela del Williams. Tres voltes despres Vettel que no podia amb el Lotus de Grosjean també entrava a fer el tercer pit-stop, en aquella volta també entrava el Mercedes de Michael Schumacher però per abandonar, una cursa negre per al Kaiser, una cursa per olvidar que per molts a sigut la pitjor de la seva trajectoria. Mentre passava
aixó els comissaris penalitzaven amb un Drive Trough a Maldonado per una passada de frenada provocan un toc am Di Resta. L'agresivitat de Pastor si no canvia li costara molt car en el futur tot i el seu brillant talent.
A la volta 60 abandonava l'HRT de Narain Karthikeyan deixan el cotxe al revol quatre provocan una bandera groga fins al final de cursa. Mentrestant Räikkönen continuava presionant al McLaren de Hamilton però amb menys intensitat, una intensitat que Webber aplicava a Senna però no donava resultat, l'australia no podia amb el Williams de Senna, al igual que Button no podia amb el Ferrari d'Alonso. A tot això s'afegia un Vettel que despres del pit-stop li retallava un segon per volta al Lotus de Grosjean. A dos voltes pel final Kamui Kobayashi també es retirava amb problemes mecanics, un altre pilot amb una cursa negre.
Acabava la cursa amb un magnific Hamilton en primer lloc seguit dels dos Lotus al podi. Vettel finalment acabava 4º i Alonso aguantava a Button en 5º lloc mentre que Senna també aguantava a Webber en 7º lloc. Massa acavaba 9º mentre Rosberg salvaba amb un punt els mobles a un Mercedes pesim aquest cap de setmana. De la Rosa acabava 22º a menys d'un segon de Glock.
Tot i la 5º Alonso surt més lider encara de Budapest amb més avantatge sobre els seus perseguidors. Ademes d'això Hamilton i Räikkönen s'afageixen a la lluita per el titol mundial.
Això ha estat tot lo que ha donat de si el GP d'Hongria 2012 al circuit d'Hungaroring. Tornem el dia 31 amb els primers Lliures del GP de Belgica al circuit de Spa-Francorchamps, despres de les vacances d'estiu. Per acabar deixo com acabat la cursa: BON ESTIU! i perdó pel retard de la cronica.
- 04 Lewis Hamilton - McLaren - 1:45:05.503 -25p
- 09 Kimi Räikkönen - Lotus - 1,0s - 18p
- 10 Romain Grosjean - Lotus - 10,5s - 15p
- 01 Sebastian Vettel - Red Bull - 11,6s - 12p
- 05 Fernando Alonso - Ferrari - 26,6s - 10p
- 03 Jenson Button - McLaren - 30,2s - 8p
- 19 Bruno Senna - Williams - 33,8s - 6p
- 02 Mark Webber - Red Bull - 34,4s - 4p
- 06 Felipe Massa - Ferrari - 38,3s - 2p
- 08 Nico Rosberg - Mercedes - 51,2s - 1p
- 12 Nico Hulkenberg - Force India - 57,2s
- 11 Paul di Resta - Force India - 62,8s
- 18 Pastor Maldonado - Williams - 63,6s
- 15 Sergio Perez - Sauber - 64,4s
- 16 Daniel Ricciardo - Toro Rosso - 1v
- 17 Jean-Eric Vergne - Toro Rosso - 1v
- 20 Heikki Kovalainen - Caterham - 1v
- 14 Kamui Kobayashi - Sauber - Retirat
- 21 Vitaly Petrov - Caterham - 2v
- 25 Charles Pic - Marussia - 2v
- 24 Timo Glock - Marussia - 3v
- 22 Pedro De la Rosa - HRT - 3v
- 23 Narain Karthikeyan - HRT - v60
- 07 Michael Schumacher - Mercedes - v58
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada