dimarts, 19 de febrer del 2013

Williams presenta el nou FW35 per a 2013.

L'escuderia Williams a presentat avui el nou FW35 que utilitzarant Pastor Maldonado i Valtteri Bottas durant el 2013. Els anglesos han sigut la ultima escuderia en presentar el nou monoplaça despres de fer-ho aquest matí al Circuit de Catalunya abans del primer dia de test. Les principals novetats del Williams són l'aleró frontal sense aleró i uns escapaments nous que segons a informat al Fia, al igual que els de Caterham estan a un pas de la il·legalitat.

Un any més, l'equip ha esperat a la segona tanda d'entrenaments hivernals a Barcelona per treure a la llum el seu nou monoplaça. Així doncs, aquest matí, abans que el pitlane s'obrís, els pilots titulars de Williams han tret la manta al FW35, tot i que ja Susie Wolff va estrenar el bòlid aquest la setmana passada a Idiada (Tarragona, Espanya).
Pator Maldonado continua en l'equip per tercer any consecutiu com a pilot titular. Al seu costat, aquesta temporada Valtteri Bottas debuta a la graella de la F1 després de romandre com a provador de l'escuderia des de 2010. A més, la formació de Grove va confiar aquest any més a Susie Wolff.
Encara evolució del FW34, el nou FW35 presenta detalls i característiques diferents i innovadores a les del monoplaça l'any anterior. Així, incorpora "una nova suspensió posterior, nous radiadors, un nou sòl, noves fuites ...". Entre ells, destaca el morro no esglaonat del monoplaça com diferència esteticament més rellevant a la de 2012.
El director tècnic de Williams, Mike Coughlan, explica: "Donada l'estabilitat en les regles durant l'hivern, estic molt content amb els guanys que hem pogut fer en aquest monoplaça. És un monoplaça de Fórmula 1 millor, més refinat que el FW34 i crec que tots els que han estat involucrats en el projecte poden sentir orgullosos de la feina que han fet ".
Des de la escuderia de Grove també confirmen que el monoplaça presentat avui al Circuit de Catalunya anirà incorporant novetats i actualitzacions al llarg dels entrenaments hivernals i de la temporada 2013. Les fuites Coanda tindran un paper destacat en l'evolució i treball del FW35. "L'efecte Coanda serà una cosa gran per a nosaltres. No hi ha hagut cap regla que clarifiqui aquesta àrea del monoplaça, així que treballarem molt de prop amb Renault per maximitzar els guanys disponibles. L'ús del DRS està més restrictiu aquest any, així que traurem tots els recursos d'això i ens centrarem en altres àrees ".

Per la seva banda, el fundador de la formació, Frank Williams, ha destacat la feina feta pels membres de l'equip: "Un grup de persones amb talent, amb bona imaginació i plena de coratge ha estat treballant de manera conjunta per construir el Williams Renault FW35. Haurem d'esperar fins a Austràlia per veure veritablement el que hem, el que creiem que és un pas endavant del monoplaça de l'any passat, que també va ser un monoplaça molt competitiu ".
A més, espera que el nou monoplaça estigui en posició de lluitar amb els millors bòlids de la graella. "Williams ha estat al capdamunt moltes vegades al llarg dels últims 30 anys. És la naturalesa de l'esport tenir alts i baixos però quan estem sota sempre lluitem per tornar. Espero que amb l'actual equip que tenim, el nostre nou FW35, la combinació de talent de Pastor, Valtteri i Susie, i el continu suport dels nostres socis, estarem en una posició per desafiar els millors ".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma