dilluns, 18 de març del 2013

Kimi Räikkönen s'adjudica la primera victoria del any en el GP d'Australia 2013

Feia més de cent dies que no veiem una cursa de Formula 1, i ahir ja la vem poder tornar veure, i de quina manera! Vem presenciar el inici de la nova temporada, en una cursa sorprenent i emocionant, on vem poder veure un altre cop a Kimi Räikkönen a lo més alt del podi per segont cop amb Lotus, gracies a una gran estrategia de dos aturades i un ritme bonissim que va sorprende a tothom. Fernando Alonso va poder acabar segon fent una bona remuntada, i amb una estrategia també molt bona que el va fer acabar per davant de Sebastian Vettel i Felipe Massa.
Despres de hores abans presenciar la Q2 i la Q3 que es van ajornar el dissabte pel mal temps, a les 17:00h a Melbourne començava una nova temporada de Formula 1. Tot va començar amb la noticia de que el Sauber de Nico Hulkenberg havia sufrit una averia a la bomba de gasolina que el va impedir pendre part a la sortida, on tenia que ocupar l'onzè lloc. L'alemany no té sort en aquest circuit, ja que en tres participacions encara no ha pogut completar ni una sola volta sencera en cursa.
Despres de tenir fora de combat a Hulkenberg, la cursa començava sota un cel cobert i un lleuger perill de pluja, que convertia una sortida molt neta sense accidents, algo extrany aquí a Albert Park. Durant la sortida veiem com Webber que arrancava 2º perdia un carro de posicions amb una sortida dolentissima que el deixava en sete lloc. Per davant Vettel s'escapava, però perseguit pels Ferrari de Massa i Alonso que havien superat al Mercedes de Hamilton. Räikkönen a les tres voltes també superava al britanic.
A mesura que passaven les voltes, veiem a la volta cinc com ja teniem el primer monoplaça entrant a canviar pneumatics, es tractava del McLaren de Button i posteriorment el Red Bull de Webber que ja tenien els supertous destrossats. Entre la volta cinc i deu entraven tots els pilots que montaven els supertous en excepció dels Mercedes i els pilots amb el compost mitjà com Sutil i un Perez que acabava d'abansar Grosjean per col·locar-se als primers llocs. Despres de que Vettel i els Ferrari es juntessin, els tres abansaven a Perez mentre que els Mercedes s'aturaven cap a la volta quinze, deixant al Force India d'Adrian Sutil liderant la cursa.

Al final l'atrapaven però l'alemany no era capaç de superar el seu compatriota. Alonso veient que no superaven a Sutil i que Raikkonen s'apropava per darrere decidia abansar la seva segona aturada, una jugada que li sortia perfecta ja que quan a les voltes següents paraven Sutil i Vettel, el de Ferrari es col·locava per davant d'ells amb abansament i tot a Sutil al primer revol. Massa aguantant el liderat massa estona, al fer el canvi de pneumatics sortia per darrere Sutil i Vettel. Al final el de Red Bull superava a Sutil posant-se a la caça d'Alonso mentre Räikkönen liderava la cursa seguit dels Mercedes, tots sense aturar-se dos cops i amb el finlandes sent l'home més rapid del circuit. Cap a la volta vint-i-quatre el Williams de Pastor Maldonado quedava aturat a la grava del primer revol al fer una virolla i culminant un primer GP desastros per l'escuderia de Frank Williams. Dos voltes més tard el Mercedes de Nico Rosberg sufria una averia mecanica que l'obligava aturar-se en un voralt i deixant a Alonso via lliure ja que el portava al darrere.
Ja cap a l'ecuador de la cursa, sota una lleugera pluja, veiem una apassionant lluita pel segon lloc entre Hamilton i Alonso, on en el primer intent de l'asturià, el de Mercedes matava els seus Pirelli amb una blocada de frens impressionades per no passar-se de llarg, mentre Alonso iteligentment s'apartava i el passava al següent revol, mentre Hamilton parava a boxes. Un que no s'aturava i portava un ritme esgarrifos era el Lotus de Raikkonen que rodava en primer lloc a varios segons d'Alonso que portava un ritme similar amb uns pneumatics més nous. Tot i així al primer sintoma de desfalliment de pneumatics, el finlandes s'aturava per fer el seu segon i final pit stop que el deixava en cinque lloc darrere Massa.
Per davant Vettel, Sutil i Massa superaven a un Hamilton que no podia amb els seus pneumatics abans d'entrar a canviar-los.
A falta de disset voltes pel final teniem l'ultim abandonament per part de un dels idols locals, Daniel Ricciardo que patia problemes als escapaments. Ja als ultims compassos despres de l'ultima parada als boxes per part dels quatre primers, deixaven a Räikkönen lider amb set segons d'avantatge sobre Alonso, aquest amb deu segons sobre Vettel i aquest els mateixos sobre Massa, mentre que Sutil errava l'estrategia en l'ultima parada, posant supertous que a poques voltes se li desfeient veient-se superat per Hamilton i Webber caient al sete lloc. Tot i així hem vist una grandissima actuació de Sutil despres d'un any fora de la competició.
Les ultimes voltes sense masses novetats, excepte una lluita per l'ultim punt entre el Lotus de Grosjean i el McLaren de Perez, que al final s'acabava emportant el frances, i un Raikkonen que deixava endarrere al Ferrari d'Alonso, fins superar la bandera de quadros amb dotze segons d'avantatge. Gran victoria de Kimi Ráikkonen a Australia, la segona en aquest circuit ja que també va guanyar al 2007 amb Ferrari, l'any que va guanyar el mundial, i peculiarment amb Alonso al seu costat també. Veurem que passa d'aquí uns dies en la segona cursa a Malaisia!
Pel que fa valoracions, vec a uns Lotus amb un grandissim ritme de cursa, tot i que en qualificació seria el seu punt feble. Ferrari va bé, i així ho evidencia el seu liderat al mundial de constructors. Han demostrat tindre un molt bon ritme de cursa tot i que també a una volta segueix sent el seu mal de cap tot i estar millor que el 2012. Red Bull a una volta arrassa per complet, però en cursa baixent a la terra amb un ritme dels millors però sense destacar-se. El seu punt feble estar en la extrema degradació dels pneumatics que han tingut i que els a perjudicat bastant als dos pilots. Pel que fa Mercedes a fet un gran pas endavant, però la fiabilitat que va fer la guitza tant l'any anterior a Schumacher, a tornat atacar de nou, i es que Rosberg a patit dos averies mecaniques durant tot el cap de setmana.
A part de la poca fiabilitat, semblen tenir un gran ritme de cursa i volta rapida, que els podria fer portar a guanyar alguna cursa, destacant els circuits amb grans rectes com Malaisia, Xina o Italia. Veurem que passa perque la seva degradació de pneumatics també es molt alta. Force India es demoment el millor equip de la part mitjana, així ho ha demostrat el gran potencial de Sutil a la cursa lluitant pel liderat i liderant la cursa molta estona, tot i així els i a fallat l'estrategia aquest cop, veurem com van més endavant, i es que son superiors fins i tot a uns McLaren pesims. El rendiment dels de Woking a baixat estratosfericament abaix, de tenir el millor cotxe a lluitar per dos puntets. Sense dubte tenen un gran problema, que esperem veure resolt aviat pel bé del espectacle.
Es rumoreja que podrien tornar al disseny de 2012, tot i que no es segur seria una bona idea, perquè aquest MP4-28 no va gens bé, i tot i tenir dos grandissims pilots que s'ha situat en 9º i 11º lloc amb un cotxe així, tenen que fer algu ja, o perdran el fil dels liders. Ja la part més avai veiem a uns Sauber i uns Williams preocupants. Despres del gran rendiment demostrat al 2012, les dos escuderies han començat amb mal peu, nomes acabant un dels dos pilots de cada escuderia (fins i tot Hulkenberg amb el Sauber no arrancat la sortida i Maldonado s'ha estrellat). Aquests dos equips també han de millor aviat. Pel que fa Toro Rosso no ha entrat als punts per poc, però s'ha vist una mica de millora, tot i que els pilots asseguren que no s'ha demostrat encara el verdader potencial del STR08. Veurem com es, tota una incognita. Ja acabant trobem als dos equips de cua, que sorprenentment els Marussia han superat als Caterham, amb un extraudinari Bianchi acabant 15º, molt a prop del Williams de Bottas, i es que els anglorussos ja pensen en alcançar els de mitat de taula, mentre que Chilton quedava entre els dos Caterham, amb Pic 16º i Van der Garde tancant la primera cursa del any. Veurem quin progres fan aquests dos equips petits.
Això a estat tot el que ha donat de si aquesta apassionant primera cursa de 2013 que per si algu deia que no sera igualada, la cursa a tingut fins a set liders diferents! Raikkonen 27 voltes, Sutil 11v, Alonso i Vettel 6v, Hamilton 4 i Massa 3 ademes de Rosberg 1 volta! El que ens espera per endavant... Demoment la F1 no descança perquè d'aquí uns dies ja comencen els entrenaments al Circuit de Sepang, a Malaisia, on recordem que Alonso va guanyar extrudinariament sota la pluja l'any passat. Veurem que ocurreix durant tot aquest cap de setmana, i ho tindran tot aquí, a F1.Cat! Per acabar deixo la classificació d'aquest primer GP d'Australia on he afegit la novetat de les parades a boxes de cada pilot. Fins a Malaisia!
  1. 07 Kimi Räikkönen - Lotus - 1:30:03.225 - 2p
  2. 03 Fernando Alonso - Ferrari - 12,4s - 3p
  3. 01 Sebastian Vettel - Red Bull - 22,3s - 3p
  4. 04 Felipe Massa - Ferrari - 33,5s - 3p
  5. 10 Lewis Hamilton - Mercedes - 45,5s - 3p
  6. 02 Mark Webber - Red Bull - 46,8s - 3p
  7. 15 Adrian Sutil - Force India - 65,0s - 2p
  8. 14 Paul di Resta - Force India - 68,4s - 2p
  9. 05 Jenson Button - McLaren - 81,6s - 3p 
  10. 08 Romain Grosjean - Lotus - 82,7s - 3p
  11. 06 Sergio Perez - McLaren - 83,3s - 3p
  12. 18 Jean-Eric Vergne - Toro Rosso - 83,8s - 3p
  13. 12 Esteban Gutierrez - Sauber - 1v - 3p
  14. 17 Valtteri Bottas - Williams - 1v - 3p
  15. 22 Jules Bianchi - Marussia - 1v - 3p
  16. 20 Charles Pic - Caterham - 2v - 2p 
  17. 23 Max Chilton - Marussia - 2v - 3p
  18. 21 Giedo Van der Garde - Caterham - 2v - 3p
  • 19 Daniel Ricciardo - Toro Rosso - v39 Escapaments
  • 09 Nico Rosberg - Mercedes - v26 Electric
  • 16 Pastor Maldonado - Williams - v24 Accident
  • 11 Nico Hulkenberg - Sauber - v0 Bomba gasolina

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma