
El dit del tricampió més jove de la historia, Sebastian Vettel, s'ha tornat aixecar aquest diumenge en acabar la cursa al Circuit de Sepang, tot i algú més atipic de lo normal, a causa del lio que acabava de fer, al adelantar en contra l'equip, al seu company d'equip, Mark Webber qui a quedat segon i molt emprenyat. El podi l'ha completat Lewis Hamilton, amb el seu primer podi amb Mercedes. Pel que fa els Ferrari, Fernando Alonso acabat el seu GP 200 en la segona volta, al perdre l'aleró i acabar a la grava del primer revol, mentre que Felipe Massa salvava els mobles amb un treballat cinque lloc.

La pluja feia acte de presencia mitja hora abans de la sortida de forma intensa, cosa que feia sortir als pilots amb intermedis a la volta de formació per anar a la graella, que feia veure fins a cinc pilots fent sortides de pista i virolles, destacant la de Maldonado que partia l'aleró frontal. Sutil, Webber, Chilton i Ricciardo també patien per arribar a la graella. Tal i com s'esperava despres d'això la sortida era amb aigua en pista i intermedis per tothom. La sortida era neta, amb una bona sortida d'Alonso i Webber que es posaven 2º i 3º, mentre que Massa perdia varies posicions.

Al revol dos, Vettel frenava massa, i Alonso sel menjava lleugerament, partint una mica l'aleró frontal del Ferrari. L'Scuderia no feia entrar al asturià a boxes, i mentre lluitava pel 2º lloc amb Webber a la recta principal, l'aleró del Ferrari es desprenia, quedant sota el monoplaça, i acabant la cursa 200 d'Alonso a la grava. Mentre això passava Rosberg superava a Button per col·locar-se 4º mentre que a la volta cinc Vettel era el primer atrebit en posar els slips.

Tot i unes petites complicacions durant el primer sector que era el més mullat, la resta de la graella el va seguir posant els primers compostos tous. Durant aquella serie de pit stops van passar bastantes coses als boxes. Primer va ser Sutil que van tardar moltissim en col·locar-li el pneumatic traser esquerra. Mentrestant, Vergne feia una sortida pressipitada mentre Pic entrava al seu box per canviar pneumatics, cosa que provocava el xoc entre tots dos. A la volta set, Hamilton entrava al pit lane, i erroniament es colava al box de McLaren en ves del seu de Mercedes.

Una de les imatges del Gran Premi sense dubte. Webber per la seva part feia el seu pit stop més tard, col·locant-lo lider per davant de Vettel, mentre que per darrere venien amb bon ritme els dos Mercedes.

A la volta catorze, Pastor Maldonado trencava el segon aleró del dia en una sortida de pista, mentre Raikkonen anava recuperant posicions al avançar al McLaren de Sergio Perez, que li havia donat guerra durant una bona estona. Voltes més tard, els mecanics de Force India erraven en els pit stops de Di Resta i Sutil, tardant minuts en col·locar-li's la roda, i feia que voltes més tard tots dos pilots abandonessin per seguretat ja que la rosca no estava ben collada. Mentre tot això ocurria, al davant els quatre primers es compactaven, amb un Vettel que deia per radio que li treiessin del mig a Webber que era molt lent. A partir d'aquí la cosa es posava tensa, i en la segona tanda de pit stops, Hamilton es posava 2º mentre Rosberg a punt estava de posar-se 3º. Voltes més tard, l'alemany de Red Bull superava gracies al DRS al Mercedes de Hamilton per centrar-se en el seu company d'equip.

Al boxes per cert, veiem com hi havien més mogudes, amb Button que es detenia al mig del pit lane per culpa de una roda mal collada, tot i així els mecanics de McLaren corrien al seu rescat i el tornaven a posar en pista, tot i que voltes més tard acabava abandonant. Al hora també veiem com Hulkenberg i Raikkonen sortien del pit lane totalment en paral·lel, prabocant el començament d'una gran lluita entre els dos, que acabaria amb els nervis de Raikkonen per la radio, tot i al final de varies voltes passar-lo. Destacar el gran paper de Hulkenberg aguantant genialment a tot un campió al darrere.

Despres de la ultima parada al boxes, els Red Bull, enganxats dominaven, mentre que els Mercedes, més allunyats pero també enganxats, provocaven dos grans lluites molt apassionants, que al final portarien polemica, sobretot la de Red Bull. Webber mantenia el primer lloc, mentre li deien per radio que la cursa ja havia acabat i que estalvies, cosa que també li dien a Vettel però desoveia al seu equip, provocant una lluita frec a frec entre els dos Red Bull, que a punt acabava amb el doblet de Red Bull.

Des del pit lane manaven a Vettel que s'atures, però l'alemany continuava, i despres de la ferotge lluita passava al seu company d'equip per endur-se la victoria. Webber molt emprenyat acabava la lluita dedicant-li una peineta a 245km/h. Pel que fa la lluita de Mercedes, no tan arriscada però s'anaven alternant les poscions en cada recta, fins que Hamilton mantenia la posició, i Ross Brawn manava a Rosberg no seguir lluitant per mantenir els punts i les poscions. Per sort, per l'equip Mercedes, al final de la cursa ho han arreglat com a caballers, amb el pacte de que la proxima vegada beneficiaran a Rosberg.

Ja poques voltes pel final, Massa entrava a fer l'ultima parada, sortint 8º, però amb uns pneumatics frescos aconseguia superar a Hulkenberg i els dos Lotus per acabar 5º. Un altre que canviava pneumatics, però a l'ultima volta, era Perez, que mantenia el 10º lloc i aconseguia fer la volta rapida. Mentre passava això Ricciardo es veia obligat abandonar al igual que Button com haviem comentat abans.

Acabava la cursa, i veiem un podi totalment atipic i dels més tensos i menys celebrats de la historia, amb un Webber molt emprenyat que ni mirava al seu company, i fins i tot li recriminava el Codi 21 de Red Bull, que el van crear des del accident de Turquia 2010, que tracta sobre que el que vagi segon del equip, no intenti ni abansi al primer, cosa que no a volgut cumplir Vettel. Tot i les disculpes del alemany, la cosa a can Red Bull es posa lletja, hi ja veurem que passa a la Xina d'aquí tres setmanes. Tot i així 27º victoria de Vettel i 50º podi de Hamilton, el primer amb Mercedes. La volta rapida era per Sergio Perez, la segona de la seva trajectoria.
Destacar també el meritori i sorprenent 13º lloc del Marussia de Jules Bianchi, el seu millor resultat fins ara, i que evidencia els pensaments del equip anglorus de cara a taula mitjana.

La meva valoració de la curs es que Red Bull demoment es el més rapid, però sense sorprendre ni amb molt d'avantatge. Ferrari està alla, amb els millors, i crec que si Alonso no hagues abandonat hauria lluitat per la victoria. Els Mercedes estan millorant molt respecte l'any passat, i esperem que vagin a més, mentre que a Lotus, si tornen a trobar el ritme d'Australia i els lliures de divendres, els podem tindre un altre cop adalt. McLaren va millorant poc a poc, tot i que es despenja del mundial de constructors amb nomes quatre punts, i si no reaccionen rapid perdran el fil del mundial. Veurem com van a la Xina. Sauber i Toro Rosso han fet un clar progres, tot i que s'espera més d'ells. Uns que estan en baixa forma son els Williams que encara no han aconseguit cap punt, a més de que Maldonado encara no acabat cap cursa. Destacar això si el 11º lloc de Bottas, que a estat a un segon dels punts. Ja la zona final, vec a Marussia molt centrat i amb idees clares, i no m'extranyaria, que en un futur d'aquest mundial, en una cursa de les bojes amb bastants abandonaments, no puntuessin per primer cop, per part de Bianchi sobretot. Caterham algu més despenjat d'ells però tot i així mantenen els dos equips igualtat maxima.
Això a estat tot el que ha donat de si aquest polemic GP de Malaisia 2013. Ara a esperar tres setmanes fins al GP de la Xina, on veurem com van totes les relacions entre company, sobretot la de Red Bull. Per acabar deixo la classificació final del GP de Malaisia 2013:
- 01 Sebastian Vettel - Red Bull - 1:38:56.681 - 4p
- 02 Mark Webber - Red Bull - 4,2s - 4p
- 10 Lewis Hamilton - Mercedes - 12,1s - 4p
- 09 Nico Rosberg - Mercedes - 12,6s - 4p
- 04 Felipe Massa - Ferrari - 25,6s - 4p
- 08 Romain Grosjean - Lotus - 35,5s - 3p
- 07 Kimi Räikkönen - Lotus - 48,4s - 3p
- 11 Nico Hulkenberg - Sauber - 53,0s - 4p
- 06 Sergio Perez - McLaren - 72,3s - 4p
- 18 Jean-Eric Vergne - Toro Rosso - 87,1s - 3p
- 17 Valtteri Bottas - Williams - 88,6s - 3p
- 12 Esteban Gutierrez - Sauber - 1v - 4p
- 22 Jules Bianchi - Marussia - 1v - 4p
- 20 Charles Pic - Caterham - 1v - 4p
- 21 Giedo Van der Garde - Caterham - 1v - 4p
- 23 Max Chilton - Marussia - 2v - 4p
- 05 Jenson Button - McLaren - v53 Roda
- 19 Daniel Ricciardo - Toro Rosso - v51 Agotat
- 16 Pastor Maldonado - Williams - v45 KERS
- 15 Adrian Sutil - Force India - v27 Famella roda
- 14 Paul di Resta - Force India - v22 Famella roda
- 03 Fernando Alonso - Ferrari - v1 Accident
Volta Rapida: Sergio Perez - McLaren - 1:39:199 - v56
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada