A més Ferrari ha de lamentar un nou accident de Felipe Massa, on a poques voltes de l'inici s'ha envirollat al primer revol, fent el cinquè accident en quatre curses. Mala ratxa pel braziler.
Tot començava amb una sortida neta però amb alguns canvis de posició, el més destacat la gran sortida dels Red Bull que es cruspien a Hamilton a la recta. Els Lotus es mantenien mentre que Massa superava a Ricciardo i Alonso li seguia l'estela. Perez feia una gran sortida que el situava 10º, i a més superava al seu company d'equip al primer revol de la segona volta.
Una volta més tard veiem com quan els Ferrari eren el punt de mira per la seva arriesgada estrategia, un d'ells, Felipe Massa feia una virolla al revol u, que el deixava fora de pista i de la cursa, sumant el segon zero en quatre curses. A la volta quatre s'obria la veda de pit stops, amb Vettel voltes més tard mantenint el segon lloc per davant de Hamilton. Grosjean aguantava amb els pneumatics molt més que la resta mantenint-se al liderat.
L'accident destacat de la cursa arribava a la volta nou, on en el pit stop del Red Bull de Mark Webber, un dels mecanics deixava fluixa una femella, fent que la roda sortis disparada pel pit lane, primer els mecanics de Lotus l'esquivaven, però un dels cameres de la FOM no la veia al estar d'esquenes i li donava una forta trompada a l'esquena deixant a tothom conmosionat. El camara al final estava consient, però amb el hombro i varies costelles trencades a causa del impacte. Pel que fa Webber tornava a pista però ultim amb una volta perduda.
Alonso tenia la esperança de que Vettel perdes temps amb cotxes com Hulkenberg o Button, però l'alemany els superava facil i Alonso tenia que avançar la primera parada. Pel que feia el lider Grosjean, era l'ultim en aturar-se cap a la volta quinze. El frances sortia del box en segon lloc just darrere de Vettel, mentre que Raikkonen es treia de sobre als dos Mercedes per posar-se tercer però molt lluny dels dos primers, mentre que Alonso que venia al darrere no podia superar a Hamilton i tenia que esperar a que s'atures, perdent un temps molt valios.
A la volta vint-i-cinc el Marussia de Jules Bianchi petava el motor fent una espectacular fumerada aparcant el MR02 a la chicane de final del circuit. Però això no acabava aquí ja que el Marussia s'anava costa abaix atravessant la pista de banda a banda, per sort sense conseqüencies a més de l'aparició del Safety Car. Cosa que aprofitaven els punters per fer el segon canvi de pneumatics. Això deixava a Vettel al capdavant seguit de Grosjean, Raikkonen, Alonso i Button.
El que més es beneficiava era Webber que recuperava la volta perduda. Es renaudava la acció amb ningun canvi de posicions per davant, per darrere teniem la tercera baixa del dia, per part de Vergne a causa d'un problema mecanic. Passades les voltes els Lotus estaven a l'estela de Vettel, amb Grosjean intentant passar-lo i Raikkonen intentant passar el seu company, mentre que Alonso, més conservador es quedava despenjat de la lluita en terra de ningú.
Passades les voltes Grosjean era el primer en fer l'ultima parada posant el dur, i l'imitava Vettel en la volta seguent, deixant a Raikkonen i Alonso tirant amb pista lliure al capdavant. A falta de deu voltes pel final, els dos primers s'aturaven i posaven el pneumatic tou. Al sortir, tenien a alguns segons a Vettel i Grosjean, però amb tous frescos els alcançaven amb un no res. Al mateix temps teniem a uns Williams molt competitius en zona de punts, però en les ultimes parades dels dos pilots, problemes amb la pistola, els feien perdre tot mena de possibilitat de sumar punts deixant els dos pilots molt atrassats. El que els hi sortia bé la jugada era a Rosberg i Hulkenberg que amb tous aconseguien colar-se tots dos als punts.
Per davant Raikkonen superava amb facilitat a Grosjean, per ordres d'equip, i anava com un llamp a per Vettel. Alonso es quedava en l'intent d'entrar al podi al tirar la tovallola a la ultima volta per estalviar benzina, a més Raikkonen tampoc podia amb Vettel tot i lluitar fins l'ultim revol. Per darrere Hamilton en ultim instant lograva posar-se cinque desplaçant a Button, mentre que Webber despres d'acabar als punts, desplaçava a Perez al vuitè lloc. I així acabava la cursa, amb una gran i merescuda victoria de Sebastian Vettel a casa seva. La 30º de la seva trajectoria, 4º aquesta temporada. Raikkonen torna al podi despres de tres curses en blanc, mentre Grosjean puja per segon cop aquest any al podi. Fernando Alonso en part positiva fa la volta rapida, despres de que un Ferrari no la fes des del GP de la Gran Bretanya 2011. Destacar el bon paper de McLaren, que tot i perdre una posició els dos pilots en ultim instant, han aconseguit entrar tots dos als punts, despres de dos curses amb zero punts. Hulkenberg s'esta guanyant el seient a un equip punter, portant al lent Sauber un altre cop als punts.
I això ha estat tot el que ha donat de si aquest GP d'Alemanya 2013, aquesta es la seva classificació:
- 01 Sebastian Vettel - Red Bull - 1:41:14.711 - 3p
- 07 Kimi Raikkonen - Lotus - 1,0s - 3p
- 08 Romain Grosjean - Lotus - 5,8s - 3p
- 03 Fernando Alonso - Ferrari - 7,7s - 3p
- 10 Lewis Hamilton - Mercedes - 26,9s - 3p
- 05 Jenson Button - McLaren - 27,9s - 2p
- 02 Mark Webber - Red Bull - 37,5s - 3p
- 06 Sergio Perez - McLaren - 38,3s - 2p
- 09 Nico Rosberg - Mercedes - 46,8s - 3p
- 11 Nico Hulkenberg - Sauber - 49,8s - 3p
- 14 Paul di Resta - Force India - 53,7s - 2p
- 19 Daniel Ricciardo - Toro Rosso - 56,9s - 3p
- 15 Adrian Sutil - Force India - 57,7s - 3p
- 12 Esteban Gutierrez - Sauber - 60,1s - 3p
- 16 Pastor Maldonado - Williams - 61,9s - 2p
- 17 Valtteri Bottas - Williams - 1v - 2p
- 20 Charles Pic - Caterham - 1v - 3p
- 21 Giedo Van der Garde - Caterham - 1v - 3p
- 23 Max Chilton - Caterham - 1v - 4p
- 18 Jean-Eric Vergne - Toro Rosso - v22 P.Hidraulic
- 22 Jules Bianchi - Marussia - v21 Motor
- 04 Felipe Massa - Ferrari - v3 Virolla
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada