
L'altre punt de gran interès en aquesta segona jornada a Jerez és que els equips més grans han passat una part del dia dedicada a les tandes llargues, d'un mínim de deu voltes. Han estat Red Bull, McLaren i Ferrari (a més de Lotus, dels que parlarem més endavant) i entre ells, Felipe Massa s'emporta el premi al més ràpid, ja que ha estat capaç de mantenir cronos de 1'21 "sense que els seus pneumàtics tous començaran a defallir a la desena de voltes completades. Això ha estat a la tarda, ja que Massa ha dedicat gairebé tot el matí a realitzar proves aerodinàmiques a velocitat constant, la qual cosa ha desvirtuat la majoria dels seus temps.


El quart lloc ha caigut en mans de Jules Bianchi, que avui ha fet el seu debut com a pilot provador de Force India. El francès s'ha declarat impressionat pel VJM05, no sabem si per comparació amb el 150 º Itàlia de Ferrari que va provar a Abu Dhabi l'any passat.
Kimi Raikkonen, per la seva banda, ha estat l'únic pilot dels presents que ha desenvolupat un primer simulacre de Gran Premi, amb dues tandes llargues consecutives, amb canvi de gomes i compost. A més, és digne de ressenya que Kimi ha estat en tot moment un dels més ràpids a la pista. Ha estat constant en els seus temps, encara que en alguns dels seus intents ha desgastat molt seus pneumàtics, amb un clar reflex en els seus cronos. Les causes poden ser múltiples, però la veritat és que hem vist els seus Pirelli més desgastats que els dels seus rivals al cap de diverses tandes. També Kimi ha protagonitzat la primera interrupció de la sessió aquest matí, quan s'ha sortit de pista i ha 'inundat' l'asfalt de grava, cosa que ha obligat també a substituir la direcció del seu Lotus E20, que transmet bones sensacions veient rodar a pista.
La segona i última bandera vermella ha estat causada per la sensació d'alguns pilots que hi havia oli en pista, però en realitat era una taca d'humitat típica de restes de la rosada nocturn. Paul di Resta, en la sisena plaça, ha acabat curiosament per darrere de Bianchi (encara que només per 51 mil · lèsimes) tot i haver disposat de les millors hores del dia per rodar. El moment més càlid del dia ha arribat a les 16:30, una hora i mitja després que Di Resta registrés el seu crono. Així i tot, en només tres hores ha completat 69 voltes, distància de Gran Premi.

Per la seva banda, McLaren continua amb el seu metòdic treball de mesuraments. Hem arribat a comptar tres sensors 'especials' a l'MP4-27 a la vegada (part superior de la presa d'admissió, just al costat del mirall retrovisor esquerre i un tercer en el pontó que sobresortia lateralment uns 50 centímetres del pontó. Amb 85 voltes en el seu marcador i diverses tandes llargues, ha complert amb escreix el programa previst per l'equip tot i la seva 'anonimat' amb els temps a la mà. Ha estat, això sí, clarament més lent que el Ferrari de Massa.
A la zona baixa de la taula, trobem un Sergio Pérez que ha pilotat per primera vegada el seu Sauber C31, amb 68 voltes sense incidències en les que li hem vist fer moltes proves a baixa velocitat, sobretot al matí. A la tarda ha tingut un problema en el sistema d'alimentació i això li ha fet perdre temps, però té demà un dia per davant per rescabalar-se.
Quant a Pastor Maldonado, ha superat per una mica més de tres dècimes al Caterham de Heikki Kovalainen. Per al primer ha estat un bon dia, tant que ha afirmat que el seu equip sembla completament nou i que tothom està més concentrat. El segon ha destacat per dos motius: les 139 voltes que ha recorregut avui, una fita de fiabilitat per a un cotxe acabat d'estrenar per un equip 'nou', i el fet d'estrenar el KERS al CT01. El finlandès afirma que el cotxe és molt millor que el T128, i ha dedicat el dia a optimitzar la seva posada a punt.
Finalment, Pedro de la Rosa ha completat 64 voltes més amb el HRT F111 i acaba així el seu treball a Jerez. Pedro s'ha declarat satisfet amb el seu progrés personal al volant. Portarà el número 23 al Mundial 2012 i ara només queda esperar que el nou monocasc superi els crash tests restants per conèixer el seu pla de treball en les pròximes proves a Barcelona. De fet, és possible que l'equip no rodi si no és amb el cotxe nou.
Sebastian Vettel, Fernando Alonso i Lewis Hamilton han arribat per aquest ordre al Circuit de Jerez i demà seran els protagonistes més destacats de la jornada. Com sempre quan acabin a les 17:00 serà resumit tota la jornada de test aquí a F1.CAT!
A continuació trobareu la taula de temps de la segona jornada de proves a Jerez.
01º M Schumacher/Mercedes 1'18"561 132 (Cotxe 2011)
02º M Webber/Red Bull 1'19"184 97
03º D Ricciardo/Toro Rosso 1'19"587 100
04º J Bianchi/Force India 1'20"221 46
05º K Raikkonen/Lotus 1'20''239 117
06º P Di Resta/Force India 1'20"272 69
07º F Massa/Ferrari 1'20"454 95
08º J Button/McLaren 1'20"688 85
09º S Pérez/Sauber 1'20"711 68
10º P Maldonado/Williams 1'21"197 97
11º H Kovalainen/Caterham 1'21"518 139
12º P De la Rosa/HRT 1'22"128 64 (Cotxe 2011)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada