dimecres, 8 de febrer del 2012

2º test de pre-temporada a Jerez


Mercedes només ha dit sobre el monoplaça que proven en terres andaluses que "l'únic que portem de 2012 són els pneumàtics", encara que tampoc ha precisat la configuració electrònica del motor Mercedes (la que regula el bufat 'off throttle') ia més han tapat amb zel la del darrere cada vegada que el seu pilot entrava a boxes. Els cronos bons de Michael han arribat amb tandes de només tres voltes en esquema ràpida-lenta-ràpida, de manera que intuïm que portava poc carburant a bord. L'únic cert és que els cotxes i els Pirelli han evolucionat notablement des de la passada temporada, ja que el temps de Schumi és 1,1 segons més ràpid que el millor del 2011 en aquest escenari, el que va aconseguir Rubens Barrichello.

L'altre punt de gran interès en aquesta segona jornada a Jerez és que els equips més grans han passat una part del dia dedicada a les tandes llargues, d'un mínim de deu voltes. Han estat Red Bull, McLaren i Ferrari (a més de Lotus, dels que parlarem més endavant) i entre ells, Felipe Massa s'emporta el premi al més ràpid, ja que ha estat capaç de mantenir cronos de 1'21 "sense que els seus pneumàtics tous començaran a defallir a la desena de voltes completades. Això ha estat a la tarda, ja que Massa ha dedicat gairebé tot el matí a realitzar proves aerodinàmiques a velocitat constant, la qual cosa ha desvirtuat la majoria dels seus temps.

Mark Webber ha estat el segon més ràpid, amb una mitjana d'unes quatre dècimes per volta pitjor que Massa. Per descomptat, els temps encara no són indicatius, ia més l'australià ha fet aquestes tandes llargues en els primers compassos de la sessió, quan la temperatura ambient superava en poc els 4 º C. Prova del potencial del RB8 és que el seu millor temps del dia, un 1'19 "184 és folgadament el millor d'un cotxe nou.

Daniel Ricciardo ha acabat tercer en la taula, encara que el seu crono de 1'19 "587 ha arribat amb pneumàtics tous i sospitem que amb poca gasolina. La presència de diversos alts càrrecs de Cepsa a Jerez podria propiciar aquest rendiment efectista que, tanmateix, després s'ha fonamentat en una activitat en pista espectacular que ha deixat el seu comptador de voltes en un centenar rodó.

El quart lloc ha caigut en mans de Jules Bianchi, que avui ha fet el seu debut com a pilot provador de Force India. El francès s'ha declarat impressionat pel VJM05, no sabem si per comparació amb el 150 º Itàlia de Ferrari que va provar a Abu Dhabi l'any passat.


Kimi Raikkonen, per la seva banda, ha estat l'únic pilot dels presents que ha desenvolupat un primer simulacre de Gran Premi, amb dues tandes llargues consecutives, amb canvi de gomes i compost. A més, és digne de ressenya que Kimi ha estat en tot moment un dels més ràpids a la pista. Ha estat constant en els seus temps, encara que en alguns dels seus intents ha desgastat molt seus pneumàtics, amb un clar reflex en els seus cronos. Les causes poden ser múltiples, però la veritat és que hem vist els seus Pirelli més desgastats que els dels seus rivals al cap de diverses tandes. També Kimi ha protagonitzat la primera interrupció de la sessió aquest matí, quan s'ha sortit de pista i ha 'inundat' l'asfalt de grava, cosa que ha obligat també a substituir la direcció del seu Lotus E20, que transmet bones sensacions veient rodar a pista.


La segona i última bandera vermella ha estat causada per la sensació d'alguns pilots que hi havia oli en pista, però en realitat era una taca d'humitat típica de restes de la rosada nocturn. Paul di Resta, en la sisena plaça, ha acabat curiosament per darrere de Bianchi (encara que només per 51 mil · lèsimes) tot i haver disposat de les millors hores del dia per rodar. El moment més càlid del dia ha arribat a les 16:30, una hora i mitja després que Di Resta registrés el seu crono. Així i tot, en només tres hores ha completat 69 voltes, distància de Gran Premi.

Felipe Massa i Jenson Button s'han alternat en la setena i vuitena places. Molta feina per fer a casa Ferrari, on el company de Fernando Alonso ha trobat un cotxe amb menys subviratge que el 150 º Itàlia segons les seves declaracions oficials, i amb el qual ha completat 95 voltes, que s'han dividit en dues fases principals: a la primera ha fet pràctiques aerodinàmiques a velocitat constant (crida l'atenció especialment un aleró posterior amb un Gurney 'ampliat' que recorda el que la FIA li va prohibir al GP d'Espanya de 2011), mentre que en la segona s'ha dedicat a fer tandes llargues amb pneumàtics mitjans i tous, per acabar amb un 1'20 "454 que el deixa a gairebé 1,9 segons del líder Schumacher.

Per la seva banda, McLaren continua amb el seu metòdic treball de mesuraments. Hem arribat a comptar tres sensors 'especials' a l'MP4-27 a la vegada (part superior de la presa d'admissió, just al costat del mirall retrovisor esquerre i un tercer en el pontó que sobresortia lateralment uns 50 centímetres del pontó. Amb 85 voltes en el seu marcador i diverses tandes llargues, ha complert amb escreix el programa previst per l'equip tot i la seva 'anonimat' amb els temps a la mà. Ha estat, això sí, clarament més lent que el Ferrari de Massa.

A la zona baixa de la taula, trobem un Sergio Pérez que ha pilotat per primera vegada el seu Sauber C31, amb 68 voltes sense incidències en les que li hem vist fer moltes proves a baixa velocitat, sobretot al matí. A la tarda ha tingut un problema en el sistema d'alimentació i això li ha fet perdre temps, però té demà un dia per davant per rescabalar-se.

Quant a Pastor Maldonado, ha superat per una mica més de tres dècimes al Caterham de Heikki Kovalainen. Per al primer ha estat un bon dia, tant que ha afirmat que el seu equip sembla completament nou i que tothom està més concentrat. El segon ha destacat per dos motius: les 139 voltes que ha recorregut avui, una fita de fiabilitat per a un cotxe acabat d'estrenar per un equip 'nou', i el fet d'estrenar el KERS al CT01. El finlandès afirma que el cotxe és molt millor que el T128, i ha dedicat el dia a optimitzar la seva posada a punt.

Finalment, Pedro de la Rosa ha completat 64 voltes més amb el HRT F111 i acaba així el seu treball a Jerez. Pedro s'ha declarat satisfet amb el seu progrés personal al volant. Portarà el número 23 al Mundial 2012 i ara només queda esperar que el nou monocasc superi els crash tests restants per conèixer el seu pla de treball en les pròximes proves a Barcelona. De fet, és possible que l'equip no rodi si no és amb el cotxe nou.

Sebastian Vettel, Fernando Alonso i Lewis Hamilton han arribat per aquest ordre al Circuit de Jerez i demà seran els protagonistes més destacats de la jornada. Com sempre quan acabin a les 17:00 serà resumit tota la jornada de test aquí a F1.CAT!

A continuació trobareu la taula de temps de la segona jornada de proves a Jerez.


01º M Schumacher/Mercedes 1'18"561   132 (Cotxe 2011)
02º M Webber/Red Bull           1'19"184   97
03º D Ricciardo/Toro Rosso     1'19"587   100
04º J Bianchi/Force India          1'20"221   46
05º K Raikkonen/Lotus         1'20''239   117
06º P Di Resta/Force India       1'20"272   69
07º F Massa/Ferrari                 1'20"454   95
08º J Button/McLaren         1'20"688   85
09º S Pérez/Sauber                 1'20"711   68
10º P Maldonado/Williams 1'21"197   97
11º H Kovalainen/Caterham 1'21"518 139
12º P De la Rosa/HRT         1'22"128 64 (Cotxe 2011)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma