dimecres, 8 de febrer del 2012

Primer test de pre-temporada a Jerez



Kimi ha marcat un temps dues dècimes més veloç que el de Rubens Barrichello en l'última jornada de proves a Jerez l'any passat (que va ser el millor de la setmana), així que la pretemporada comença generalment més ràpida que el 2011. És una cosa fins a cert punt lògic, perquè els pneumàtics són aquest any una mica més tous segons Pirelli i el difusor bufat no es va experimentar amb solvència fins als tests de Barcelona.

El finlandès de Lotus només ha donat 20 voltes a la tarda, després d'alternar tandes llargues i curtes durant el matí, majoritàriament amb pneumàtics de compost mitjà. De fet, aquest tipus de goma ha estat el més utilitzat per tots els equips. Pedro de la Rosa i HRT, per exemple, només ha muntat els tous en els últims deu minuts de la jornada. En tot cas, i sense conèixer els reglatges dels altres cotxes, sí que podem dir que els temps de Raikkonen han estat constants, al voltant del 1'20 "baix en les tandes curtes i al 1'22" medi en les tandes llargues.


Paul di Resta ha aconseguit el segon lloc en la taula de temps a 102 mil · lèsimes de Raikkonen i ha seguit un patró de treball similar al de Kimi al matí, però ho ha prolongat durant tota la tarda per complir un total de 101 voltes, només cinc per sota del pilot més actiu de la jornada, Kamui Kobayashi amb el seu Sauber. Precisament, el japonès ha provocat també una de les dues banderes vermelles del dia al quedar-se sense gasolina al final de la recta oposada de Jerez. Al final de la sessió, Kobayashi s'ha declarat satisfet en general, sobretot pel que fa a l'adequació del nou Sauber C31 als compostos modificats de Pirelli.

L'altra interrupció de la sessió ha estat responsabilitat de Daniel Ricciardo i el seu Toro Rosso, per causes que no coneixem però per descomptat no per una sortida de pista. Potser estigui relacionat amb el problema que el mateix director tècnic Giorgio Ascanelli ha reconegut en el STR7: un sobreescalfament en els triangles de suspensió del darrere, on 'bufen' els gasos d'escapament per generar escletxes de suport aerodinàmic en aquesta zona tan sensible que aquest any perd el difusor bufat.

De tornada a la classificació, Nico Rosberg ha conquistat la tercera posició que ja ostentava aquest matí i que, de fet, no ha pogut millorar després de cedir el volant a Michael Schumacher per al treball vespertí. Tots dos s'han dedicat fonamentalment a conèixer els pneumàtics en profunditat, ja que han utilitzat el W02 l'any passat i no el nou monoplaça que no es presentarà fins al proper 21 de febrer a Barcelona. Per això han alternat més de compost Pirelli que la majoria de contrincants. Schumacher, això sí, no ha passat de la sisena posició amb 41 voltes en el seu marcador.

Mark Webber amb el temible Red Bull RB8 ha estat quart a gairebé nou dècimes de Raikkonen, però ha estat probablement el cotxe més fotografiat. Amb 53 voltes a l'esquena, tot sembla marxar segons el que preveu per a l'equip de la beguda energètica que, això sí, viu com els altres pendent de la interpretació que es fa de la normativa de limitació en les fuites. Segons cap a on es dirigeixin els fluxos d'escapament pot guanyar o perdre una substanciosa quantitat de suport aerodinàmic que, per descomptat, té reflex en els cronos. Webber, com era previsible, ha assegurat en les seves declaracions que les noves normes no afectaran el potencial de l'equip campió, encara que el director tècnic Adrian Newey ha estat més caut en les seves declaracions: "Si hem fet una feina millor que els altres és difícil de saber, però no hi ha una gran idea que pugui reemplaçar les fuites, es tracta de perfeccionar el cotxe i intentar comprendre què es necessita del cotxe sense les fuites (bufadors, ndr) ".

McLaren, amb el vuitè lloc de Jenson Button, no tindria motius per a la satisfacció si atenguéssim als temps, però en les seves declaracions mostra satisfacció perquè no han tingut problemes tècnics, han completat una tanda de 15 voltes al més pur estil d'un Gran Premi ia més ha detectat "senyals que són prometedores". En realitat, tot sembla indicar que han centrat el dia a realitzar tot tipus de verificacions que els permetés després conèixer millor el comportament del cotxe i les seves peculiaritats.

Exactament el mateix indicava Ferrari en el seu breu comunicat oficial com la seva tasca principal en aquesta primera jornada a Jerez. Felipe Massa ha signat el novè temps més veloç del dia, molt discret però molt normal a jutjar per les impressions de l'equip, en què destaquen l'acostament agressiu en el disseny del seu F2012, la qual cosa és innegable amb solucions tan extremes com la suspensió d'esquema pull-rod en l'eix davanter. Tanmateix, i com detallarem en la nostra anàlisi tècnic aquesta mateixa nit, hem apreciat profundes similituds entre el difusor de l'Red Bull RB7 en les últimes fases de la temporada passada i el nou F2012.

Finalment, breus mencions per Williams i Caterham. Els de Grove s'han centrat en el treball del seu acabat de presentar FW34 amb el motor Renault, que ha agradat especialment Pastor Maldonado, mentre que Caterham ha patit un problema en l'eix posterior del seu CT01 (que llueix un interessant sistema de fuites ' ocult 'i Heikki Kovalainen no ha pogut aprofitar la tarda adequadament.

Finalment, a continuació trobareu la taula de temps d'aquesta primera jornada de proves a Jerez.

01- K Raikkonen-Lotus                  1.19.670     73 Voltes
02- P di Resta-Force India              1.19.772     101 Voltes
03- N Rosberg-Mercedes AMG     1.20.219     56 Voltes (Cotxe 2011)
04- M Webber-Red Bull                 1.20.496     53 Voltes
05- D Ricciardo-Toro Rosso           1.20.694     57 Voltes
06- M Shumacher-Mercedes AMG 1.20.794     41 Voltes (Cotxe 2011)
07- K Kobayashi-Sauber                 1.21.353    106 Voltes
08- J Button-McLaren                     1.21.530     60 Voltes
09- F Massa-Ferrari                        1.22.815     69 Voltes
10- H Kovalainen-Caterham            1.23.178     28 Voltes
11- P Maldonado-Williams              1.23.371     25 Voltes
12- P De la Rosa-HRT                    1.23.676     43 Voltes (Cotxe 2011)

Despres serà resumit el segon test de pre-temporada a Jerez.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma