divendres, 3 de febrer del 2012

Ferrari presenta el F2012 per a 2012


Ferrari ha revelat el nou monoplaça amb el qual tractaran de lluitar pel Campionat de Pilots i de Constructors durant la temporada 2012. La nova arma dels italians, el nom del monoplaça, s'ha donat a conèixer austerament a través d'Internet. Encara que l'acte d'Il Cavallino Rampante passava per una presentació amb els seus pilots, directius i periodistes a Maranello, la neu caiguda aquests dies a la regió d'Emília-Romanya va obligar a cancel · lar l'esdeveniment.

Felipe Massa: "És un monoplaça molt agressiu en què han canviat moltes coses. Estic convençut que anem a créixer i serem competitius de principi a fi de la temporada. Per mi és un any molt important i també per tot l'equip , en què volem lluitar de nou pel Campionat. Aquest és el nostre desig i el de tots els tifosi. Jo estic convençut que puc donar el millor de mi, començar l'any bé i acabar-millor ".

Fernando Alonso: "Aquest cotxe és molt diferent al que he vist a Ferrari en aquests dos últims anys. Comencem amb força i determinació, volem fer-ho bé i ja des de Jerez treballarem units per donar el millor en aquest any 2012. Ens esperen setmanes de preparació molt intensa abans d'Austràlia. L'objectiu és la victòria en cada carrera, si a més aconseguim els títols mundials millor encara. Hem de ser consistents i determinats, lluitar per ser comptitivos. Aquesta és la bellesa d'aquest Campionat ".

Luca di Montezemolo: "Ha estat una presentació una mica particular, imposada per la neu però espero qur ens porti sort. Estem davant una etapa molt important: volem tornar a estar en condicions de no perdre el Mundial com ho hem fet en els dos últims anys. Domenicali ha treballat moltíssim en la preparació de la màquina, en l'organització per tenir un equip més competitiu. Tenim dos pilots extraoridnarios, estem segurs que Alonso repetirà la seva gran temporada com la que ha fet el 2011. Massa sap, com sabem nosaltres, que s'ha de recuperar d'una època poc positiva, però estic segur que ho farà. Al cotxe, hem prestat molta atenció a tots els detalls, pel que espero que tant treball tingui un premi, és el que volem tots en el equip, jo, els pilots i els tifosi. Per a aquesta temporada, esperem que el reglament s'interpreti de forma clara i sigui respectat. Una jornada com aquesta està plena d'esperança, per a mi és importantíssima. A més, estic encantat d'anunciar l'extensió de nostre acord amb el banc Santander, amb qui no tenim en comú només el color, sinó la passió i l'atenció al client que ens uneix. Crec que podem dir que en aquesta fase volem que el vermell prevalgui. Esperem que tot vagi com volem, l'afrontem amb esperança i amb optimisme".


El F2012 es presenta com un monoplaça innovador en què el conservadorisme ha quedat enrere. Encara que a primera vista podria semblar un monoplaça lleig, com va assegurar el president dels bòlids vermells, Luca di Montezemolo, bé és cert que la nova arma dels italians havia de basar-se en una nova regulació aerodinàmica. Com passa en totes les escuderies de la graella, la prohibició dels difusors bufats ha afectat en el disseny del F2012. D'aquesta manera, els alerons i el morro han estat creats per afavorir i millorar l'aerodinàmica del conjunt.

Les principals modificacions del F2012 respecte al 150 º Itàlia radiquen en l'altura de la part davantera i la posició de les fuites. El disseny de la nova arma es basa en afavorir l'aerodinàmica, característica que s'ha vist perjudicada per la prohibició dels difusors bufats. Tal com han informat des Maranello, l'aleró frontal del F2012 deriva del introduït en el F150 a finals del Mundial 2011.

No obstant això, la major peculiaritat del nou bòlid és el seu morro escalonat. Considerat estéticamente desagradable, Il Cavallino Rampante considera que tal disseny i innovació serà fonamental per millorar l'aerodinàmica. La part posterior del monoplaça també és d'especial interès: amb una estructura més estreta que en temporades passades, els italians han incorporat una nova caixa de canvis i han recol · locat alguns components mecànics en aquesta zona.

Pel que fa al aleró posterior, Ferrari s'ha basat en un concepte molt similar al introduït el 2011 amb la implantació del DRS. Malgrat la seva aparent semblança, a Maranello han revisat i analitzat l'ala mòbil perquè sigui més eficient respecte al de la temporada passada.

 Tot i que els preparatius de la posada de llarg del nou monoplaça porten preparant des de fa setmanes, la passada nit hi va haver molta feina per fer a Maranello. Amb la intenció d'organitzar un acte òptim, es va realitzar la sessió fotogràfica a la nova arma dels italians, així com la ultimació dels detalls necessaris per a la presentació.

El F2012 sortirà a pista el pròxim 7 de febrer al Circuit de Jerez, primera jornada de la pretemporada 2012. Felipe Massa pilotarà el monoplaça els dos primers dies, mentre que Fernando Alonso serà l'encarregat de fer-ho rodar les dues últimes jornades de tests en el traçat andalús.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma