

Felipe Massa: "És un monoplaça molt agressiu en què han canviat moltes coses. Estic convençut que anem a créixer i serem competitius de principi a fi de la temporada. Per mi és un any molt important i també per tot l'equip , en què volem lluitar de nou pel Campionat. Aquest és el nostre desig i el de tots els tifosi. Jo estic convençut que puc donar el millor de mi, començar l'any bé i acabar-millor ".




El F2012 es presenta com un monoplaça innovador en què el conservadorisme ha quedat enrere. Encara que a primera vista podria semblar un monoplaça lleig, com va assegurar el president dels bòlids vermells, Luca di Montezemolo, bé és cert que la nova arma dels italians havia de basar-se en una nova regulació aerodinàmica. Com passa en totes les escuderies de la graella, la prohibició dels difusors bufats ha afectat en el disseny del F2012. D'aquesta manera, els alerons i el morro han estat creats per afavorir i millorar l'aerodinàmica del conjunt.
Les principals modificacions del F2012 respecte al 150 º Itàlia radiquen en l'altura de la part davantera i la posició de les fuites. El disseny de la nova arma es basa en afavorir l'aerodinàmica, característica que s'ha vist perjudicada per la prohibició dels difusors bufats. Tal com han informat des Maranello, l'aleró frontal del F2012 deriva del introduït en el F150 a finals del Mundial 2011.
No obstant això, la major peculiaritat del nou bòlid és el seu morro escalonat. Considerat estéticamente desagradable, Il Cavallino Rampante considera que tal disseny i innovació serà fonamental per millorar l'aerodinàmica. La part posterior del monoplaça també és d'especial interès: amb una estructura més estreta que en temporades passades, els italians han incorporat una nova caixa de canvis i han recol · locat alguns components mecànics en aquesta zona.
Pel que fa al aleró posterior, Ferrari s'ha basat en un concepte molt similar al introduït el 2011 amb la implantació del DRS. Malgrat la seva aparent semblança, a Maranello han revisat i analitzat l'ala mòbil perquè sigui més eficient respecte al de la temporada passada.
Tot i que els preparatius de la posada de llarg del nou monoplaça porten preparant des de fa setmanes, la passada nit hi va haver molta feina per fer a Maranello. Amb la intenció d'organitzar un acte òptim, es va realitzar la sessió fotogràfica a la nova arma dels italians, així com la ultimació dels detalls necessaris per a la presentació.
El F2012 sortirà a pista el pròxim 7 de febrer al Circuit de Jerez, primera jornada de la pretemporada 2012. Felipe Massa pilotarà el monoplaça els dos primers dies, mentre que Fernando Alonso serà l'encarregat de fer-ho rodar les dues últimes jornades de tests en el traçat andalús.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada