
Gran part de les innovacions del E20 estan subjectes als canvis de normativa que es van escriure per al 2012. Han apostat, igual que Force Índia i Ferrari, pel famós 'morro d'ànec', que dóna un aspecte tan peculiar als nous bòlids. De moment, l'únic que no porta aquest morro és el McLaren MP4-27, que ha optat per curvarlo per adaptar-se a la normativa sense haver de recórrer al 'morro d'ànec'.

En aquesta mateixa línia, una de les principals novetats del E20 és que no incorpora el 'sistema de control d'alçada', desenvolupament propi que van adoptar el 2011, però que per a aquesta temporada ha estat prohibit per la FIA. No obstant això, els de Enstone pensaven prescindir d'aquest amb prohibició o sense.

Aquest nou i innovador monoplaça és el primer pas per assolir els objectius de l'escuderia a llarg termini: ser ferms candidats en la lluita pels Campionats. De fet, així ho confessava Gerdad Lopez, propietari del Lotus a MotorSport-Total fa uns dies: "La lluita per tornar al més alt de la graella és un procés de llarga durada. Nosaltres lluitarem per aconseguir-ho. La nostra meta és lluitar pel Campionat Mundial el 2015 o 2016 i continuar d'aquesta manera amb l'hegemonia d'altres temporades en què collim títols mundials. Patrick Louis i Eric Boullier estan fent una gran contribució per a aconseguir aquest objectiu ".

A partir de demà podrem veure com es desenvolupa l'E20 en pista. Després de la presentació oficial de demà a Jerez al costat de tot l'equip, el monoplaça saltarà al traçat de Jerez, on del dia set al deu prendran part en els primers tests de la pretemporada 2012: el primer a fer-ho serà Kimi Raikkonen, que provarà durant els dos primers dies i Romain Grosjean 'tastarà' el nou E20 els dos últims dies de proves.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada