Aquest circuit li es molt favorable al pilot Heikki Kovalainen on aquí va aconseguir la seva primera i unica victoria en la seva trajectoria. Ademes el pilot finlandes li serà molt especial aquesta cursa ja que compleix la cursa numero 100. Pel que fa Vitaly Petrov també li es bastant favorable ja que el 2010 va quedar 5º tot i que l'any passat 12º. Pel que fa Caterham al 2010 Kovalainen va fer el 14º lloc i Jarno Trulli el 15º mentre que al 2011 li va anar fatal el Gran Premi on tots dos pilots van abandonar amb problemes mecanics iguals als dos monoplaces amb la fuga d'aigua.
Kovalainen que els rumors el situen a ser un candidat molt fort a substituïr Kobayashi l'any vinent esta convensut a fer un molt bon resultat al circuit que el va veure a dalt del podi per unic cop, mentre que Vitaly Petrov que vol estar en un equip amb mes potencial l'any vinent per tancar boques va molt fort despres de fer un molt bo GP d'Alemanya. Aquestes són les declaracions respecte el GP d'Hungria per part dels dos pilots, el director tecnic Mark Smith i el cap d'equip Tony Fernandez:
Heikki Kovalainen: "La meva primera victòria a la Formula 1 va ser a Hongria 2008, per la qual cosa sempre és bo tornar a Hungaroring. És normal dir que tinc uns records molt bons aquí i que sempre tinc un gran suport dels aficionats finlandesos a Hongria. Sempre hi ha una gran quantitat de finlandesos entre la multitud ja que crec que és una mica més fàcil per a ells arribar a aquí, sempre hi ha fans finlandesos per tot arreu, així que sempre hi ha un gran ambient! ".
"Tècnicament el circuit és força complicat, ja que és una barreja de revols ràpids i lents, i encara que els cotxes corren amb la màxima càrrega aerodinàmica, tu tens d'obtenir la configuració correcta per anar ràpid a les zones lentes. El primer sector és principalment la recta de meta, velocitat pura i simple, però després et poses en el sector 2, on comença a ser estret i revirat. En general el cotxe està preparat per a aquests revols i si tu tens un bon ritme, en general, pots guanyar una mica de temps en el sector, i pots millorà més el teu temps de tornada si configures correctament el cotxe al teu gust. Necessites tenir un bon equilibri per als pianos, ja que s'ataca molt, aconseguint un bon ritme i mantenint la seva velocitat en tots els dies.
"La pista també evoluciona molt al llarg del cap de setmana. En general, comença en un estat força relliscós, però amb el temps arribes als nivells d'adherència de classificació que són bastants decents, suposant que el temps s'ha mantingut sec i calorós. Durant la primera sessió només et fixes en l'evolució de la pista i que l'equilibri estigui correcte, però no t'has de preocupar massa a canviar dràsticament la configuració del cotxe, quan el circuit comença a agafar goma el cotxe va a millorar. La part posterior del cotxe comença a ser estable i la pista millora segons avança el cap de setmana ".
Vitaly Petrov: "Tinc molt bons records d'Hongria i tinc moltes ganes de tornar a Budapest. El 2010 em va eclipsar el meu company d'equip Robert Kubica, encara que allà vaig acabar cinquè en la carrera, a més és el país on vaig guanyar la meva primera carrera a la Fórmula 3000 "
"És un circuit difícil per diverses raons. En primer lloc, és bastant físic. En general, fa molta calor, és un circuit molt tècnic, amb trams estrets de manera que necessita la configuració correcta per a cada sessió. Físicament, malgrat el calor, que no és tan dolent, necessita molta concentració al volant durant les 70 voltes de carrera ".
"Hongria serà l'última carrera abans de les vacances d'agost, ja que tots necessitem un bon descans. Abans de marxar de vacances serà important parar a analitzar i veure com anem en la temporada i quins ajustos poden fer els nois per a les carreres restants" .
Mark Smith: "Hungaroring és un interessant desafiament per als enginyers, ja que és un circuit de baixa eficiència, com Mònaco o Singapur, per la qual cosa correm amb alts nivells de càrrega aerodinàmica en totes les parts del cotxe, i això requereix un enfocament específic de set-up, per donar el màxim agarre en la conducció durant tots els dies ".
"Hongria és el circuit més exigent en les corbes, però tenir una bona tracció també és important, ja que hi ha un munt de revols de baixa velocitat on es necessita treure el cotxe la major eficiència possible".
"El clima d'Hongria en general és càlid i a la pista les temperatures són relativament altes. Sovint per sobre dels 35°C això cal sumar els alts nivells de degradació que veiem en els pneumàtics. Tenint això present, aquest any en particular, els equips que poden mantenir els seus cotxes a la pista el major temps possible amb cada joc de pneumàtics, seran els més beneficiats ".
Tony Fernandes: "El Gran Premi d'Hongria marca l'equador de la temporada de la F1, sempre és bo fer una pausa en algun moment i mirar els teus objectius abans que tots tinguin el cap posat en les vacances d'estiu ben merescudes. Encara hem de desplegar tot el potencial del cotxe que només s'aconsegueix amb treball dur i més temps, estem absolutament decidits a aconseguir-ho ".
"Sobre el creixement i el desenvolupament en general de l'equip, no em puc queixar d'on estem ara. Hem començat a mudar-nos a la nostra nova llar en Leafield. Això és un gran pas per a l'equip de F1 i per Caterham Group. La nostra inversió en les instal · lacions és una mostra clara de com estem decidits a establir-nos a la F1, però no s'atura aquí ".
"Ara l'equip es dirigeix a Hongria i l'objectiu és tornar als nivells de rendiment que vam veure a València. Sabem que podem fer-ho, tenim la gent que ens va posar on volem estar, serà una altra setmana de dur treball que serà recompensat amb una bona actuació al circuit de Hungaroring ".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada