dilluns, 2 de juliol del 2012

La FIA prorroga la data limit per l'Acord de Restricció de Recursos


La FIA ha endarrerit la data límit per al radical retallada de despeses en la Fórmula 1. La vigília del dissabte 30 de juny, en què s'hauria d'haver arribat a un nou acord, va transcendir que el pla per limitar els pressupostos dels equips penjava d'un fil ja que aquests mantenien encara discussions al voltant de la forma de les propostes.
La publicació germànica Auto Motor un Sport havia informat de l'alt risc que la data límit arribés i passés sense que es plantegessin reformes significatives en el Consell Mundial del Motor. De fet, així va passar, el que va incrementar la probabilitat que no es produïssin modificacions importants en la normativa de 2013 a causa de la necessitat d'unanimitat.
No obstant això, l'agència de notícies alemanya DPA-citant a una font britànica-i el Financial Times teutó asseguren que la FIA ha prorrogat la data límit original del 30 de juny fins a finals d'aquest mes. Això suposa que es puguin incorporar al reglament de l'any que les normes proposades per només dos terços dels equips, que es determinarien en el Consell Mundial del Motor del proper dia 24.
D'aquesta manera, les escuderies disposen ara d'una mica més de tres setmanes per posar-se d'acord respecte al camí a seguir, una situació que es produeix al mateix temps que creix la preocupació entre els equips per les despeses que hauran d'afrontar davant els importants canvis en la normativa per a la temporada 2014, quan s'introduirà el nou motor V6 Turbo.
El cap del Lotus, Eric Boullier, va assenyalar en declaracions a Autosport: "És bo que tot el pàdoc entengui que hem de pensar detingudament en el futur de la F1. Però hem de prendre la decisió correcta i no decidir amb presses una mica del que puguem penedir. Ja prenem algunes decisions en el passat que ens costen diners ara, i poden costar més en el futur ".
El vicepresident de Mercedes, Norbert Haug, és conscient de la importància que aquestes negociacions tindran en el benestar de la categoria reina. "Això és vital per a la Fórmula 1", ha dit en declaracions a aquesta revista britànica. "No pot ser només una competició de despesa. Fixa't en nosaltres: el 2005 vam gastar tres vegades més del que gastem el 2010. Seria el motor, l'aerodinàmica o el que fos, però reduir els costos és vital per al futur de la F1 ".
Haug ha confirmat també que en l'actualitat hi ha diverses propostes sobre la taula però que les parts són incapaços d'arribar a un acord. "Hi ha moltes idees, però necessitem una decisió comuna. La FIA necessita estar compromesa i la FOM ha d'estar totalment compromesa si tindrem deu equips o més a la F1".
"Necessitem tenir normes vinculants", va explicar. "Ara tenim un contracte vinculant, el govern ha estudiar-ho. Això no és un comunicat polític de Mercedes, ho dic de cor. És el que sento".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma