dissabte, 2 de febrer del 2013

Sauber presenta el nou C32 per 2013.

L'escuderia Sauber a presentat aquest matí des de la seva seu a Hinwil, el nou monoplaça que pilotaran Nico Hulkenberg i Esteban Gutierrez durant el 2013. El nou C32 destaca molt el seu nou aspecte, ja que es completament gris, amb franges blanques i vermelles, recordant al HRT de 2010. A més l'escuderia suïssa a decidit fer un intermig respecte al aleró, sense l'esglaó però tampoc completament llis.

Innovador i visualment diferent. Així han definit els membres de l'equip Sauber el C32 que han presentat avui des de la seva fàbrica en Hinwil. Per descomptat, no els falta raó: han recuperat un color gris fosc que ens recorda al Hispania F110 de 2010, però el canvi més important ho hem vist en el disseny: el C32 redueix seus pontons laterals a la mínima expressió, una solució que, tal com assenyalava el presentador de l'esdeveniment, no hem vist en cap dels cotxes fins ara presentats. Esteban Gutiérrez manté la calma referent a la seva efectivitat: "Els pontons pinten bastant bé, però encara no sabem si són la millor solució. En els tests veurem si funcionen correctament".
Però hi ha més: Sauber ha seguit un itinerari diferent per corregir el morro d'ànec. Segons l'equip, han utilitzat una solució híbrida: han incorporat un panell estètic, tal com recomanava la FIA, però afegeixen un petit esglaó en la part central del morro. D'aquesta manera, es redueix notablement el pronunciat esglaó del seu antecessor, el C31.
En aquesta presentació hem conegut també les primeres impressions de la jove alineació de l'equip per al 2013 i del seu cap d'equip, Monisha Kaltenborn. Nico Hulkenberg ha destacat el seu aspecte visual: "Sembla bo. Una mica més gris, més fosc. Tinc ganes de veure la rapidesa amb què és". El seu company Esteban Gutiérrez ha fet broma quan li han preguntat la seva part favorita del cotxe: "El seient", ha dit. "És el que em connecta al cotxe, és una part genial". Sobre el disseny del C32 ha declarat: "És molt emocionant veure el cotxe, és molt innovador. Tinc moltes ganes de provar-ho en pista".
Monisha Kaltenborn, per la seva banda, ha estat la primera a parlar del nou monoplaça sota la antenta mirada del seu predecessor en el càrrec de cap d'equip, Peter Sauber. De fet, Kaltenborn ha fet broma en parlar del pes que suposa assumir aquest rol: "Peter vigilarà darrere meu". Sobre el nou repte al qual s'enfronten el 2013, l'índia ha explicat que està "emocionada, també tensa. Serna un moment molt emocionant quan el treball de mesos estigui en pista". El seu objectiu per al 2013? "Volem seguir millorant. L'C32 està basat en el C31, que era molt competitiu, tenia moltes fortaleses i poques debilitats. Els enginyers s'han centrat a potenciar les fortaleses i eliminar les debilitats. Estic segura que tot l'equip ha fet un gran treball ".
Peter Sauber anunciava "molt confiat" a finals de l'any passat que el C32 estaria llest per als primers test de pretemporada, i així ha estat. Ara ja està tot a punt i en regla per al nou bòlid, que va superar els crash test de la FIA al desembre. El proper pas serà veure-ho en pista aquí a tres dies, on concedirà les primeres sensacions de la seva competitivitat. No obstant això, el C32 que avui s'ha presentat a Suïssa serà notablement diferent del que disputi el primer Gran Premi de l'any a Austràlia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Idioma