
L'escuderia Infiniti-Red Bull a presentat la seva nova arma per intentar de revalidar el titol passat i aconseguir el quart doblet consecutiu. El RB9 que conduiran Vettel i Webber a estat presentat ahir al mig dia a la seu anglesa de Milton Keynes a traves del canal de YouTube. La gran novetat es que juntament amb Lotus, els de Red Bull continuen amb el aleró amb esglaó.

Aquesta presentació ha estat força diferent a les cinc que havíem vist fins ara. L'acte no s'ha retransmès en directe i s'ha advertit als mitjans que no podien fer fotos. Els fans han hagut d'esperar al vídeo que l'equip ha penjat al seu canal de YouTube, on, com en una orquestra, han mostrat el procés de creació del monoplaça, des de la fabricació de cada peça fins l'acoblament del cotxe fins a obtenir el resultat final: l'obra simfònica que és el RB9.

Què podem veure al cotxe? Quant a disseny, destaca el morro: Red Bull ha seguit l'exemple del Lotus, descarta el panell estètic i manté el morro d'ànec. Si atenem a l'apartat tècnic, el RB9 munta fuites de tipus Coanda, similars als del F2012 de Ferrari l'any passat, però amb una obertura més àmplia. Manté el sistema de suspensió pull-rod darrere, tradicional a Red Bull i típic en la resta de cotxes de la graella, però es decanta pel sistema push-rod per la suspensió davantera. Una altra de les parts destacables del RB9 són els pontons laterals. En els cotxes que s'han presentat fins ara hem observat un fenomen de reducció de la mida dels pontons, patró que també segueix el bòlid de Red Bull. Observem-hi una forma arrodonida que contrasta amb els del Ferrari F138, una mica més plans. Un detall més? el RB9 pesa 642 quilograms exactes.

Segons ha declarat Adrian Newey, dissenyador cap i pare dels dissenys de Red Bull, l'RB9 és una evolució del RB8, no és un monoplaça revolucionari: "És un cotxe evolutiu", ha confessat durant l'acte de presentació. "No hi ha hagut grans canvis en el reglament durant l'hivern. El canvi més significatiu no afecta la normativa, sinó als nous pneumàtics Pirelli. Vam tenir un test fugaç en els Lliures 1 del Brasil, però feia molta calor i en veritat no vam poder aprendre massa ".

"Realment, s'ha tractat de refinar el RB8. No hi ha canvis enormes. És més un cotxe evolutiu, els principis són els mateixos que els de l'any passat. Hem ordenat alguns detalls que sentíem que podíem millorar. El desenvolupament és ara la clau a llarg de l'any ".
Com es dirà el successor de 'Abbey' i 'Kinky Kylie'? Sebastian Vettel admet que encara no ha batejat el nou RB9: "Encara hem de conèixer-nos mútuament!".
Des Red Bull van admetre a principis d'aquest any 2013 que el desenvolupament del nou RB9 patia retards en la seva fabricació com a conseqüència de l'evolució del RB8, que els va tenir ocupats fins a l'última carrera. De fet, fins i tot van circular rumors que apuntaven que l'equip de les begudes energètiques no arribaria a temps per prendre part en els primers test de pretemporada a Jerez. No obstant això, han aconseguit complir els terminis i avui cúpula directiva, alineació de pilots i mitjans de comunicació han assistit a la presentació oficial del nou monoplaça a Milton Keynes.
El nou RB9 no perdrà un moment per posar-se en ruta cap al circuit espanyol de Jerez, on d'aquí a dos dies començarà la primera setmana de test de la pretemporada 2013.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada